Érdemes megvizsgálni, hogy szükséges-e az M1-es minden szakaszának a háromsávosítása, az M2-es pedig elérhet a szlovák határig. Kérdés, mennyivel lesz nagyobb a forgalom a már most is meglehetősen telített M2-esen. Hatalmas pénzről, 3200 milliárd forintról van szó.

Az országot átszelő észak–déli és kelet–nyugati irányú úthálózat fejlesztése és kiegészítése fontos eszköze a három éve indult útprogram megvalósításának – mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Világgazdaság pénteki számában.

A fejlesztések révén csökken egyes utak túlterheltsége, és megoldódik több település, köztük a főváros elkerülése is.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Érdemes lesz megvizsgálni, szükség van-e az M1-es minden szakaszának a háromsávosítására akkor is, ha megfelelő útdíjpolitikával sikerül az M1–M0-s útvonalról az annál kicsit hosszabb, új útvonalra terelni a közlekedés egy részét.

Rengeteg pénzről van szó

A program 3200 milliárd forintba kerül, ebből 1800 milliárd származik a költségvetésből, a többi uniós forrás. A közúthálózat mintegy ezer kilométerrel bővül.

A program számos eleme már megvalósult – ezekről rendre hírt ad a beruházó NIF Zrt. –, de részben módosul is: a kormány épp a közelmúltban egészítette ki új elemekkel, miközben például egy Ózdot érintő fejlesztés műszaki tartalmából visszavettek – írja a vg.hu.

Az országhatárig kell vinni a főbb utakat

A pénz felhasználásával három fő, 2023-ig (részben 2024-ig) szóló célt kell megvalósítani. A megyeszékhelyeket és a fontosabb ipari parkokat rá kell csatlakoztatni valamely gyorsforgalmi útra, meg kell oldani, hogy minden településről el lehessen érni fél órán belül egy gyorsforgalmi utat, végül a főbb utakat el kell vezetni az országhatárig,  így az M2-est is.

Ez utóbbi a szomszédos országok fogadókészségén is múlik. „Nemigen tapasztaljuk, hogy valamely projektünket sürgetné egy-egy szomszédos ország azért, mert az kapcsolódna a sajátjához. Inkább mi vagyunk a kezdeményezők” – mondta a Világgazdaságnak az államtitkár.

Nőhet a forgalom az M2-esen

Nagy kérdés, hogy a határig elvezetett M2-es mennyi forgalmat vesz le az M0-ásról, illetve mennyire nő majd meg a már most is sokszor dugókban fulladozó M2-es forgalma.

A legveszélyesebb út az M0-ás

Ahogy korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is megírtuk a Budapestet szinte teljesen körülölelő M0-ás a legveszélyesebb út. Itt évi viszonylatban minden kilométerre több, mint egy baleset jut. A számok nem hazudnak, és sajnálatos módon javulni sem látszanak az elmúlt évek statisztikái alapján. Ezt követi az M1-es, a harmadig legveszélyesebb út viszont az M2-es.

Ha megvalósul a fejlesztés és az M2-es eléri a határt, egész biztosan jelentősen nőni fog rajta a forgalom, különösen a kamionforgalom. Könnyen előfordulhat, hogy az észak-pesti agglomeráció legfontosabb közlekedési folyósója, az M2-es baleseti statisztikái romlani fognak, az útvonal pedig a legveszélyesebb kategóriába kerülhet.

Ezek az agglomeráció legveszélyesebb útjai – minden kilométerre jut egy baleset

Kiemelt kép: M2-es, Fotó: BPK