Késik, késik és még mindig késik a vonatom. Az agglomerációban élők százezrei szenvednek nap mint nap az elővárosi vonatok késései miatt. Egy friss térkép a vonatok pontatlanságát ábrázolja, ezen gyakorlatilag egy összefüggő piros folt Budapest és környéke. Láthatóan nagy a baj.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportált százezrek olvassák az agglomeráció mind a 90 településén, köztük sok az álláskereső és a munkahelyváltáson gondolkodó. Hirdessen nálunk állást és meglátja: szuper áron, gyorsan megtalálhatja velünk az ideális alkalmazottat. Klikk ide a részletekért!

A késéseket ábrázoló térképet a MÁV-Start információs valós időben működő információs rendszerét felhasználva készült, a térképet az Indexnek küldték el.

A minap írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon arról, hogy a monoriak hogyan harcolnak a vonatok pontosságáért. Annyira elegük lett, hogy tüntetést is kilátásba helyeztek, válaszolt is a levelükre a MÁV vezérigazgatója.

Homolya Róbert azt írta nekik, hogy a Budapest-Cegléd-Szolnok (100a) vonal évi 19 millió utassal ma Magyarország legforgalmasabb vonalszakasza. A vonalon tapasztalható problémák jelentős része az elavult infrastruktúrából adódik.

A 101,2 km hosszúságú vonalszakaszon jelenleg 14,8 vonalkm állandó és 9,55 vonalkm ideiglenes sebességkorlátozás van érvényben. A közel 60 éves infrastruktúrát az elmúlt évtizedekben legalább kétszer fel kellett volna újítani, de a szükségszerű fejlesztések helyett csak pontszerű beavatkozások történtek, így a felújításból bizonyos vonalszakaszok és infrastruktúraelemek évtizedeken át kimaradtak.” A témáról bővebben itt is írtunk.

Biztosan késni fognak a vonatok

A késések tehát továbbra is borítékolhatók. A 60 éves közlekedési infrastruktúrán senki se várjon 21. századi pontossággal közlekedő vonatokat. Sok-sok pénz nélkül nem fog menni.

Az agglomerációban élő vonattal közlekedők persze joggal mondhatják, hogy mi is fizetünk adót, készüljön abból új sín, új peron, új menetirányítási rendszer, automatizáljanak és legyen a teljes elővárosi közlekedés olyan jól szervezett, mint mondjuk a londoni. Mondhatjuk, aztán mosolygunk egyet.

Budapest környékére sok százezren költöztek az elmúlt két évtizedben. Az itt élők többsége a fővárosból jött ki, mások az ország távolabbi településeiről érkeztek. Az agglomeráció egyre inkább úgy működik, mint egy nagyváros, ideje lenne tehát egységesen kezelni, a közlekedésfejlesztésnél pedig komplexen gondolkodni.

Kiemelt kép: A vonatok késéséről készült térkép. Forrás: MÁV-Start info