A Tudatos Vásárlók Egyesülete 13 féle eper jégkrémet tesztelt a termékcímke alapján. Vizsgálták a termékek gyümölcs- és cukortartalmát, valamint, hogy tartalmaznak-e aromát és egyéb  adalékanyagot.

Összesen 13 gyümölcs vagy gyümölcsös jégkrém adatait dolgozták fel. Olyan termékeket vásároltak a szupermarketben amelyek nevük vagy a csomagoláson lévő kép alapján azt a látszatot keltik a fogyasztóban, hogy gyümölcs tartalmú terméket vesznek. Amelyik márkánál nem találtak csak epres terméket, ott csokis, vaníliás és gyümölcsös kombinációjú vegyes jégkrémet vettek.

A termékeket több szempont alapján értékelték. Pontozták a gyümölcs,- és cukortartalmat, valamint az aromák és stabilizátorok jelenlétét is vizsgálták.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Eredmények

A legmagasabb pontértéket (17p) a Haagen dazs Epres jégkrém kapta, mivel az egyik legmagasabb gyümölcstartalmú termék volt, 21% eperrel, viszonylag alacsony cukortartalommal és adalékanyagok nélkül. 16 ponttal szorosan mögötte az Unilever terméke a Carte d’Or Classic Eper valamint 15 ponttal a Grycan Eper jégkrém. 23-24%-os gyümölcstartalmukkal győztek, de pontot is veszítettek mesterséges aroma ill. potenciális allergizáló adalékanyag miatt.

A lista végén 3 ill. 4 ponttal az Unilevertől a Viennetta Vanília jégkrém és eper ízű jégkrém, valamint a Lidl saját márkás terméke a Ballino Vaníliás, eper ízű, csokoládés jégkrém végzett. Azért veszítettek pontot, mert egyáltalán nem tartalmaznak gyümölcsöt csak aromát, viszont annál több cukrot ill. sok nem kívánatos adalékanyag van bennük.

Az ár alapján elmondható, hogy az olcsóbb termékek (350-800Ft/liter) a lista végére kerültek az alacsony gyümölcstartalom és sok adalékanyag miatt. A lista élén végzett három termék viszont mind drágább egységáron kapható: 1250Ft/liter és 4.000Ft/liter között.

A teljes tesztet itt tudod elolvasni.