Néhány éven belül kitelepíthetik a ferihegyi reptérről a diszkont-légitársaságokat, valamint a légi teheráruforgalmat — közölte Tarlós István. Mindenkinek elege van az évente 10 százalékkal bővülő forgalomból, így a zajból és a lehetetlen körülményekből is.

Hathatósan kíván fellépni a főváros vezetése a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér környezetét terhelő zaj ellen. Tarlós István főpolgármester repülési tilalmat kíván bevezettetni a Liszt Ferenc repülőtéren éjfél és reggeli öt óra között, az úgynevezett mélyalvás időszakában. Mint mondta, a Fővárosi Közfejlesztések tanácsának csütörtöki ülésén – ahol Palkovics László innovációs és technológiai miniszter megbízásából jelen volt az illetékes államtitkár – foglalkoztak a kérdéssel, és a tárca is támogatta az elképzelést – írja a Magyar Nemzet.

Tarlós István arról is beszámolt: kérik a zajterhelés értékelésének módosítását, hiszen jelenleg a Budapest Airport végzi a zajmérést, tehát gyakorlatilag önmagát ellenőrzi. Hosszú távú megoldásként azt javasolta, hogy a teherforgalmat lebonyolító, valamint a fapados légitársaságok gépeit egy új, kisebb, Budapesttől esetleg távolabb lévő repülőtérre irányítsák, a Liszt Ferenc repülőtér pedig csak a klasszikus, nemzetközi személyforgalmat bonyolítsa le.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A légikikötő utas- és teheráru-forgalma évről évre 10 százalék felett bővül, ugyanakkor a környező fővárosi és agglomerációs települések lakóinak száma is folyamatosan gyarapodik. A két folyamat nyilvánvalóan egymás ellen dolgozik.

Kapcsolódó cikkek:

Kecskeméten éppen most zajlik a repülőtér katonai célúból polgári és katonai felhasználásúvá átalakítása. A tervek szerint teljes mértékben megosztanák, szétválasztanák a kétféle üzemeltetést. A repülőtér elhelyezkedése kedvező, közel fekszik az M5-ös autópályához, távolsága a fővárostól 82 kilométer.

Az európai nagyvárosok gyakorlatát figyelembe véve nem lenne szokatlan egy vidéki fapados reptér használata. A Brüsszelbe tartó diszkontok Charleroi városában szállnak le, amely 59 kilométerre van a belga fővárostól. Párizs a Beauvois nevű kistelepülés repterén keresztül érhető el a diszkontjáratoknak, a shuttle buszok 85 kilométert tesznek meg a Concorde térig.

Korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is beszámoltunk arról, hogy milyen nagy az elégedetlenség a repülőtér szolgáltatásaival szemben.

Aki utazott már Ferihegyről fapados járattal biztosan botrányosnak tartja a nyáron légkondi, télen fűtés nélküli bádogváros, a karámba terelt utasokat, a gyaloglást az aszfalton, a koszos vécéket.

Külföldi ismerőseinknek marad a magyarázkodás, hiszen ilyent tényleg nem nagyon látni Európában. Az üzemeltető immár 15 éve botrányos körülmények közé kényszeríti az utasokat, ha erről kérdezik őket hárítanak. A repülőtér működtetőjének 80 milliárd forint az éves bevétele. Úgy tűnik kormányzati szinten is rámozdultak a felháborító körülményekre – írtuk.

Ferihegyi reptér: karámba terelt utasok és mocsok – Kiakadt a helyettes államtitkár

Kiemelt kép: Budapest Airport – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu