Biztonságosabb peronok, átjárók, liftek, zajvédő falak épülnek és P+R parkolókat alakítanak ki, majdnem 105 milliárd forint értékben, két szakaszban, nagyrészt európai uniós forrásból. Megújul a Százhalombatta-Pusztaszabolcsvasúti vonalszakasz.

A vasútvonal korszerűsítésének és az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítésének alapkőletételi ünnepségén Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a vasútvonalak fejlesztése alapozza meg a vidék lakosságmegtartó erejét és a szolgáltatás színvonalának emelkedése segít a közutak tehermentesítésében.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Hozzátette, hogy a fejlesztéseket hazai és uniós források biztosítják, köztük az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF), amelyek országosan összesen, hasonló fejlesztésekre, ebben a pályázati ciklusban 400 milliárd forintot tesznek ki.

Bóna Zoltán, Pest megye fejlesztési biztosa, egyben a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy a vasútszakasz felújítása, helyzetét tekintve, fontos az agglomeráció, a főváros és az egész ország számára. A képviselő a vonal kapcsán az alábbiakat írta Facebook oldalára:

„A Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítésének és az állomások átépítésének alapkőletételénél hangsúlyoztam, hogy a már megkezdődött és a következő hónapokban zajló munkálatok nemcsak ezen vasúti szakasz környékén élők biztonságát és kényelmét fogják szolgálni. A budapesti agglomeráció közlekedési anomáliáinak megoldására elengedhetetlen a kötöttpályás közlekedés fejlesztése, ezért azon dolgozunk, hogy a következő években a fővárosi agglomeráció és a Csepel-sziget kötöttpályás közlekedése a – HÉV vonalakat is beleértve – szintén fejlődésnek induljon.”


Nem tudod, hogy neked ki az országgyűlési képviselőd? Kattints ide és elmondjuk!


A fejlesztési biztos felidézve Széchenyi István közlekedésfejlesztési koncepcióját egyebek mellett azt mondta, az államvasúti rendszer garantálja egyedül, hogy a pillanatnyi, egyedi, esetleg külföldi érdekek helyett az ország valós gazdasági érdekeinek megfelelő vasúthálózat épülhessen ki. Széchenyi alapvetései szerint fejleszti a kormány a vasút-hálózatot – fűzte hozzá a fejlesztési biztos.

Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy ez a szakasz fontos része a mediterrán vasúti korridornak. Tavaly 3,5 millió utas vette igénybe a MÁV szolgáltatásait, valamint Spanyolországtól Záhonyig 11 600 tehervonat haladt át a szakaszon.

Hozzátette, hogy a vasúti pálya jelenlegi állapota miatt sok helyen óránként 60 kilométerórára kellett korlátozni a sebességet, de a fejlesztések révén a jövőben ez akár 160 kilométerre is emelkedhet óránként, ami jelentős színvonal-emelkedést jelent.

Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a fejlesztés 28 kilométeres vasúti szakaszt érint, de ha beleértjük a Kelenföldről induló vonalat is, az 50 kilométert is eléri. A felújítás által új, biztonságosabb peronok, átjárók, liftek, zajvédő falak épülnek és P+R parkolókat alakítanak ki, valamint megújul a százhalombattai, az iváncsai és a pusztaszabolcsi vasútállomás.

MTI, Kiemelt kép: Aszód és hatvan közötti vasútvonal felújítása, MTI Fotó/Máthé Zoltán