A Budakeszire zúduló átmenő forgalom nagysága elérte az út kapacitásának 176 százalékát és az elkövetkező években várhatóan még rosszabb lesz a helyzet. Budakeszi és a Zsámbéki-medence közlekedési helyzetének javításáért írtak petíciót az illetékes minisztériumnak, állami vállalatoknak.

Aláírásunkkal kérjük a közút kezelését ellátó Magyar Közútkezelő Zrt.; a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium; valamint a közúti fejlesztéseket végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezetőit, hogy tegyenek meg minden Budakeszi és a Zsámbéki medence közlekedésének, ezen belül a tömegközlekedésének javításáért – írják a beadvány szerzői.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál elődje, a Budapest Környéke című újság 100 évvel ezelőtt már ismert kiadvány volt az agglomerációban. A cikkeinket havonta sok százezren olvassák el itt az interneten. Köszönjük, hogy te is itt vagy!

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A Magyar Közútkezelő Zrt. 2015-ös hivatalos forgalomszámlálása alapján a Budakeszi Himnusz szobránál (C130384 + 857 mérőponton) az óránként áthaladó gépjárművek száma 2.115 gépjármű/óra ami 176%-a az út normál kapacitásának (ez 1.200 gépjármű/óra lenne). Ráadásul a napi 21.020 járműből 2.134 kisteherautó és 366 nagyteherautó.

Budakeszi Fő utcája és a Budakeszi út nem bír el további forgalomnövekedést- írják kétségbeesetten a petícióban. Hozzáteszik: A közlekedés javítása érdekében az érintett önkormányzatok több tanulmányt és tervet is készítettek:

  • Buszsáv létesítése Budakeszin a Fő utcán és Budapesten a Budakeszi úton.
  • Elkerülő út építése Budakeszin, mely elkerüli Budakeszi lakott településrészét.
  • Az M0-ás nyugati szakaszának megépítése.
  • Vasúti kapcsolat Budakeszi és Kelenföld között.

A rossz tömegközlekedés, a buszok menetideje és telítettsége egyre több embert kényszerít arra, hogy gépkocsival közlekedjen lakóhelye és Budapest között. Budakeszi Fő utcáján áthaladó gépkocsik száma lassa eléri az ideális mennyiség kétszeresét.

Ha ez nem változik, a forgalom növekedése lassan olyan mértéket ölt, hogy azt sem a lakosság sem maga az út nem fogja tudni elviselni.

Mindezekre tekintettel kérjük a közút kezelését ellátó Magyar Közútkezelő Zrt. vezetőjét dr. Nemes-Nagy Tibor vezérigazgató úrat; a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot vezető Seszták Miklós minisztert urat;valamint a közúti fejlesztéseket végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.vezetőjét Nagy Róbert Attila vezérigazgató urat, hogy tegyenek meg minden Budakeszi és a Zsámbéki medence közlekedésének, ezen belül a tömegközlekedésének javításáért. A petíciót itt lehet teljes terjedelmében elolvasni.

Budakeszi vezetői szerint is nagy a baj

Ahogy arról korábban itt a Budapestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is beszámoltunk, az M0-ás nyugati szektorának építése kapcsán összehívott lakossági fórumon Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Budakeszi polgármestere elmondta, hogy a településükön olyan nagy a forgalom, hogy egyszerűen élhetetlen a helyzet, ezt pedig meg kell valahogy oldani. Az eddigi tanulmányok alapján Budakeszi közlekedését 50 százalékkal könnyítené az M0-ás nyugati szektorának megépítése – mondta a polgármester. Fontos, hogy belterületeket a legoptimálisabban érintse a nyomvonal, az autóút lehajtója pedig ne a lakott területen keresztül, hanem azt elkerülve csatlakozzon rá a Budakeszi útra.

Kapcsólódó cikk:  M0-ás nyugati szektor: Nincs ideális, csak optimális nyomvonal

Budakeszi alpolgármestere is megszólalt a fórumon. Ohr Alajos elmondta, hogy a település abban érdekelt, hogy a nyomvonal elég közel legyen Budakeszihez ahhoz, hogy elkerülő útként funkcionálhasson és elég távol ahhoz, hogy a lakosság nyugalmát ne zavarja. Mivel a nyomvonal jelentős része alagútban fog menni, Budakeszin örülnének annak, ha az ottani le,-és felhajtó is alagútba kerülne.

Budakeszi nem érdekelt abban, hogy az M0 és Budapest közötti forgalom rajtuk keresztül menjen át, ezért a Budakeszinél épülő le,- és felhajtókat kizárólag úgy tudják elképzelni, ha az útvonal egy elkerülő úttal kikerüli a települést.

Kapcsolódó cikk: Az M0-ás nyugati szektorának terve több embert kiborított

Ohr Lajos azt is elmondta, hogy Budakeszi számára nagyon fontos még, hogy az M0-ás lehajtója környékén P+R parkolók épüljenek, megfelelő busz vagy kötött pályás közösségi közlekedéssel. Ezek így együtt jelentős közlekedésminőségi javulást eredményeznének. Ha mindezek megvalósulnak, akkor Budakeszi támogatja az M0-ás hiányzó, nyugati szektorának az építését.

Még nehezebb lesz a helyzet

A legfrissebb, decemberi statisztikai adatok szerint az év első 11 hónapjában 20,4 százalékkal több autót helyeztek üzembe Magyarországon, mint egy évvel korábban. Ebből az adatból kitalálható, hogy a Budakeszihez hasonló helyzetben lévő agglomerációs települések egyre nagyobb bajban lesznek.

Amennyiben valóban 2024-re megépül az M0-ás Budakeszit is elkerülő nyugati szektora, és az autók számának növekedése nem változik, akkor 2024-re a jelenlegi forgalom duplája szabadulhat rá Budakeszire.

Forrás: BudaPestkörnyéke.hu, Kiemelt kép: Dugó Budakeszin/peticiok.com