Csak­nem egy hó­na­pig tartó fel­újí­tási mun­ká­nak kez­de­nek neki az M1-es au­tó­pá­lyán, a Bu­da­pest és Ta­ta­bá­nya kö­zötti sza­ka­szon jú­lius ­másodikán. A munkálatok egy hónapig tartanak majd, több szakaszon aszfaltozzák újra az utat.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában az idei évben tovább folytatódik az M1-es autópálya felújítása. A következő, mintegy 43 kilométernyi szakaszt érintő projekt elindítása előtt, azért, hogy az eddigihez hasonló sávelhúzásos terelést később meg tudják valósítani, a szakemberek július 2-től várhatóan 1 hónap alatt 3000 tonna aszfalt felhasználásával úgynevezett nagyfelületű és lokális burkolatjavítást végeznek a Tatabányától Budapestig tartó szakasz szükséges helyszínein.

A kormányzati támogatásból 2018-ban megújult az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán az M0-s autóút csomópontjától kezdődően egy 2,5 kilométeres szakasz, illetve szintén azon a pályaoldalon a 28-as és 40-es kilométerszelvények közötti 12 kilométeres rész.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az idei évben szintén a Hegyeshalom felé vezető oldalon, Tatabánya térségében újulhatott meg az 54-es és 61-es kilométerszelvények közötti szakasz. A következő időszakban pedig még nagyobb volumenű felújítás indulhat el, ugyanis Tatabánya és Budapest között, mindkét pályaoldalon minden, az ezidáig kimaradt szakasz felújítására lesz lehetősége a közútkezelőnek.

A további felújításokat is sávelhúzásos terelés kiépítésével tervezik megvalósítani, hogy a pálya áteresztő képessége a munkálatok ideje alatt is 2×2 sávos maradhasson. Ennek érdekében a szakemberek Tatabányától Budapestig több tíz kilométeren, szakaszosan kijavítják az autópályát 3000 tonna aszfalt felhasználásával.

A beavatkozásokat belső átcsoportosításokkal végzi el a Magyar Közút Nonprofit Zrt., így a bicskei, komáromi, tatabányai, kisbéri, esztergomi mérnökségek mellett Nyíregyházáról is érkeznek majd szakemberek, gépláncok.

A szükséges helyeken részleges pályaszerkezet cserét hajtanak végre, ezen kívül marási és aszfaltozási munkákat végeznek, melynek során 8 cm kötőréteget és 4 cm vastag kopóréteget terítenek majd.

A szakemberek a munkákat úgy ütemezik, hogy a korlátozással járó munkák hetenként csak kedd, szerda és csütörtöki napokra essenek, kihagyva a legforgalmasabb időszakokat.

A szükséges terelés kiépítéseket hétfő éjszakánként kezdik el, a marási munkákat szintén az esti órákra tervezik, hogy napközben aszfaltozhassanak, mindezt 12 órás munkarendben látják majd el.

A július elején induló, várhatóan 1 hónapot igénybevevő munkálatok ideje alatt az érintett szakaszokon a leállósávot és a külső sávot zárva tartják, amíg a marás és aszfaltozás be nem fejeződik.

Emiatt, illetve az autópálya jelentős forgalma miatt jelentősebb torlódások alakulhatnak ki, ezért a munkálatok ideje alatt a közlekedők türelmét kéri a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Kiemelt kép: illusztráció, MTI Fotó