Több fontos közlekedésfejlesztési projekt is folyamatban van az agglomerációban. Az egyik az M2-es felújítása; jól halad, a másik az M0-ás fejlesztése, ahol a Deák Ferenc híd most került olyan állapotba, hogy azon átmehetnek a gyalogosok és a bringások, közben pedig a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal átépítése is szépen halad. Gyorsabban mehetnek a vonatok, korszerűbbek lesznek az állomások.

Dolgoznak a munkagépek a fejlesztés alatt álló M2-es autóút épülő sződligeti szakaszán. A teljes kivitelezés várhatóan jövőre fejeződik be.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál kiemelkedő látogatottsága felpörgeti az üzletet. A filmből ismert Üvegtigris büfének már segítettünk, a te vállalkozásodat is fellendítjük, hiszen minket olvasnak a vásárlóid! Klikk ide a részletekért!

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az M2-es Budapest-Vác déli csomópont közötti szakaszát gyorsforgalmi úttá fejlesztik, a kivitelezés várhatóan 2019-ben fejeződik be. A fejlesztést követően Budapest és Vác között végig óránként 110 kilométerrel lehet majd haladni, és tehermentesül az átmenő forgalom alól a 2. számú főút mentén található települések közül például Dunakeszi, Göd, Sződliget és Vác – írja a Portfólió.

A közel 20 kilométeres szakaszból 13,4 kilométer hosszan 2-szer 1 sávos az út, ami a fejlesztés során 2-szer 2 sávossá épül át, középen elválasztó sávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével. A beruházás révén egyebek mellett két új külön szintű csomópontot is kialakítanak Dunakeszi északi részén és Sződligetnél.

Így halad az M2-es építése

Megnyílt a gyalogos és kerékpáros forgalom előtt az M0-ás híd

Idén november 23-tól újra közlekedhetnek a gyalogosok és kerékpárosok is a Deák Ferenc hídon. A biztonságos átkelés érdekében egy ideiglenes sávot nyitnak meg számukra.

Az M0 dél rekonstrukciójához kötődő, Deák Ferenc vagy másként: Hárosi híd bal pályájának építési munkái miatt volt szükség a gyalogos, illetve kerékpáros forgalom ideiglenes kizárására.

A biztonságos átkelési lehetőség kialakítása érdekében lefolytatott szakértői vizsgálat megállapította, hogy a munkálatok idejére a forgalom alatt lévő híd üzemi járdájának felhasználásával biztosítható a gyalogos forgalom a Csepel-sziget és a Budai oldal közötti szakaszon.

Mivel az adott szakaszon az üzemi járda szélessége és a korlátok magassága a kerékpáros forgalom biztonságos átvezetésre nem alkalmas, ezért a kerékpárosok csak gyalogosan, a kerékpárokat tolva kelhetnek át a Dunán.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. arról tájékoztatta a sajtót, hogy a kivitelezést végző vállalkozó a gyalogos közlekedés feltételeinek biztosítása érdekében a munkálatokat már megkezdte. A gyalogos közlekedés számára az ideiglenes átkelési útvonalat biztosító szakasz várhatóan 2018. november 23-tól használható.

Jól halad a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal felújítása

A vonal kivitelezése 2017 tavaszán kezdődött meg, és ütemtervnek megfelelően halad, a fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es vonalszakaszon. A munkálatok miatt jelenleg több helyen is forgalomkorlátozások vannak érvényben.

A Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz fejlesztésének részeként 20,5 km hosszan a vasúti pálya teljes átépítése, korszerűsítése történik.

A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel.

A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül. A beruházás ütemtervnek megfelelően halad, várhatóan 2020 év végén fejeződnek be a munkálatok.

Kiemelt kép: Budapestkörnyéke.hu illusztráció