Több fontos közlekedésfejlesztési projekt is folyamatban van az agglomerációban. Az egyik az M2-es felújítása; jól halad, a másik az M0-ás fejlesztése, ahol a Deák Ferenc híd most került olyan állapotba, hogy azon átmehetnek a gyalogosok és a bringások, közben pedig a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal átépítése is szépen halad. Gyorsabban mehetnek a vonatok, korszerűbbek lesznek az állomások.
Dolgoznak a munkagépek a fejlesztés alatt álló M2-es autóút épülő sződligeti szakaszán. A teljes kivitelezés várhatóan jövőre fejeződik be.
Az M2-es Budapest-Vác déli csomópont közötti szakaszát gyorsforgalmi úttá fejlesztik, a kivitelezés várhatóan 2019-ben fejeződik be. A fejlesztést követően Budapest és Vác között végig óránként 110 kilométerrel lehet majd haladni, és tehermentesül az átmenő forgalom alól a 2. számú főút mentén található települések közül például Dunakeszi, Göd, Sződliget és Vác – írja a Portfólió.
A közel 20 kilométeres szakaszból 13,4 kilométer hosszan 2-szer 1 sávos az út, ami a fejlesztés során 2-szer 2 sávossá épül át, középen elválasztó sávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével. A beruházás révén egyebek mellett két új külön szintű csomópontot is kialakítanak Dunakeszi északi részén és Sződligetnél.
Megnyílt a gyalogos és kerékpáros forgalom előtt az M0-ás híd
Idén november 23-tól újra közlekedhetnek a gyalogosok és kerékpárosok is a Deák Ferenc hídon. A biztonságos átkelés érdekében egy ideiglenes sávot nyitnak meg számukra.
Az M0 dél rekonstrukciójához kötődő, Deák Ferenc vagy másként: Hárosi híd bal pályájának építési munkái miatt volt szükség a gyalogos, illetve kerékpáros forgalom ideiglenes kizárására.
A biztonságos átkelési lehetőség kialakítása érdekében lefolytatott szakértői vizsgálat megállapította, hogy a munkálatok idejére a forgalom alatt lévő híd üzemi járdájának felhasználásával biztosítható a gyalogos forgalom a Csepel-sziget és a Budai oldal közötti szakaszon.
Mivel az adott szakaszon az üzemi járda szélessége és a korlátok magassága a kerékpáros forgalom biztonságos átvezetésre nem alkalmas, ezért a kerékpárosok csak gyalogosan, a kerékpárokat tolva kelhetnek át a Dunán.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. arról tájékoztatta a sajtót, hogy a kivitelezést végző vállalkozó a gyalogos közlekedés feltételeinek biztosítása érdekében a munkálatokat már megkezdte. A gyalogos közlekedés számára az ideiglenes átkelési útvonalat biztosító szakasz várhatóan 2018. november 23-tól használható.
Jól halad a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal felújítása
A vonal kivitelezése 2017 tavaszán kezdődött meg, és ütemtervnek megfelelően halad, a fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es vonalszakaszon. A munkálatok miatt jelenleg több helyen is forgalomkorlátozások vannak érvényben.
A Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz fejlesztésének részeként 20,5 km hosszan a vasúti pálya teljes átépítése, korszerűsítése történik.
A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel.
A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül. A beruházás ütemtervnek megfelelően halad, várhatóan 2020 év végén fejeződnek be a munkálatok.
Kiemelt kép: Budapestkörnyéke.hu illusztráció