Új forgalomtechnikai megoldást vezettek be az egyik Budapest környéki útvonalon. A cipzár-elv alkalmazásával megszűnhetnek a dugók.  Itt vannak a részletek.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportált százezrek olvassák az agglomeráció mind a 90 településén, köztük sok az álláskereső és a munkahelyváltáson gondolkodó. Hirdessen nálunk állást és meglátja: szuper áron, gyorsan megtalálhatja velünk az ideális alkalmazottat. Klikk ide a részletekért!

A 11-es főút M0-ás csomópontjának körforgalmánál vezették be először Magyarországon az úgynevezett cipzár-elvet. Ezt azt jelenti, hogy a sofőrök  önként maguk elé engednek egy-egy autót.

A Magyar Közút szerint, ezzel a módszerrel jelentősén csökkenhetnek a dugók. Ausztriában és Németországban ez a fajta forgalmi rend már egy ideje sikerrel működik.

A jelenleg hatályos KRESZ-ben egyenlőre még nincsenek erre a cipzár-elvre vonatkozó szabályok, ezért a jelenlegi szabályok érvényes itt is. Vagyis: az udvariassági szempontok sokat segíthetnek a folyamatos és zökkenőmentes haladás elérésében.

A sikeres alkalmazáshoz azonban szükség van az autósok együttműködésére, egymással szembeni toleranciájára és megértésére.

Azért a 11-es úton vezették be először a cipzár-módszert, mert ez az átlagosnál is legzsúfoltabb főút, mintegy 55 ezer jármű halad át naponta.

A Szentendre felől érkezőket egy hete már azok a figyelmeztető, előjelző sárga táblák fogadják, amelyek az ábrák mellett azt kérik a sofőröktől: “Segítse a besorolást”.

Kiemelt kép: Kozut.hu