Idén ősszel megérkezhet a Budapest-Tatabánya szakasz építési engedélye, míg a Tatabánya-Győr szakasz csak jövőre várható.

A te sikered, a mi sikerünk! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a parádés jutalékod! A részletekért kattints ide!

Kétszer háromsávossá bővítik az M1-es autópályát a budapesti M0-s csomópont és a győri M19-es autóút között. A bővítéssel együtt felújítják a burkolatot, illetve a műtárgyak és a pihenőhelyek is fejlesztésre kerülnek. Tavaly már el is készült a megvalósíthatósági tanulmány és a költség-haszon elemzés.

A Kisalföld.hu által közölt adatok alapján 2012-ben 35 ezer jármű használta az M1-es Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megye határán lévő szakaszát. Ez a szám 2017-re már majdnem 47 ezerre nőtt, így indokolt a bővítés.

Forrás

Egy 4,3 milliárd forintos ajánlattal nyerte el az Uiber Kft. és az Unitef ’83 Zrt. alkotta konzorcium tavaly ősszel a főváros és a Tatabánya-Újváros közötti 47 kilométeres szakasz tervezését. Az engedélyezési terveket valószínűleg nyár elejére készítik el, míg a a közúti biztonsági hatásvizsgálatot, a környezeti hatástanulmányt, a Natura 2000-es területek vizsgálatát és a döntés-előkészítő dokumentációt már benyújtották. Az építési engedélyt jogerősen őszre szerezhetik meg.

A Tatabánya-Újvárostól Győrig tartó 46 kilométeres szakasz tervein a Főmterv Zrt. – Roden Kft. konzorcium dolgozik, összesen 3,4 milliárd forintért. A környezetvdelmi engedély megszerzése után 2020 nyarára tervezett az építési engedélyezési dokumentáció, azonban az engedélyezési eljárás indítása idén ősszel várható.

A NIF Zrt. azt hangsúlyozta, hogy az építési munkálatok során irányonként két-két forgalmi sávot folyamatosan biztosítani kell, hiszen az M1-es forgalma és jelentősége ezt szükségessé teszi. A kivitelezés elrendeléséről egyelőre nem született döntés.