A diákok együttműködésére épül az új módszer, bizonyítottan így motiváltabbak a gyerekek. A közeli agglomerációban két iskolában Monoron és Maglódon vezetik be az új rendszert.

Szeptembertől kísérleti formában kezdődik az úgynevezett élménysuli oktatási módszer. A változások a tanítási-tanulási stratégiában jelennek meg, leginkább óraszervezési módokról van szó, amelyekkel az élményalapú tanítás megvalósítható.

Mindez azt jelenti, hogy az indirekt, tanulóközpontú, nyitott, a diákot aktívan foglalkoztató módszerek alkalmazása differenciált szemléletű fejlesztéssel valósul meg. Fontos, hogy a diákok motiváltak legyenek, mert akkor bizonyítottan hatékonyabb a tanulás.

A Budapestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál kérésére az Eszterházy Károly Egyetem Projekt Igazgatósága elküldte azoknak a közeli és tágabb agglomerációban lévő iskoláknak a listáját, ahol a tanulók már most szeptembertől találkoznak az élménysuli oktatási módszerrel. Ezt az alábbi táblázatban foglaltuk össze.

TelepülésIskola neve
JászkarajenőJászkarajenői Széchenyi István Általános Iskola
NagykátaMátray Gábor Általános Iskola
TápióbicskeTápióbicskei Földváry Károly Általános Iskola
CeglédVárkonyi István Általános Iskola Rákóczi úti Telephelye
CsemőCsemői Ladányi Mihály Általános Iskola
GalgamácsaGalgamácsai Fekete István Általános Iskola
MaglódMaglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
MonorMonori Kossuth Lajos Általános Iskola
MonorierdőMonorierdei Fekete István Általános Iskola
TáborfalvaCsurgay Franciska Általános Iskola
HernádHernád – Pusztavacs Általános Iskola
PusztavacsHernád – Pusztavacs Általános Iskola Pusztavacsi Tagintézménye
ÖrkényHuszka Hermina Általános Iskola

 

A végcél, hogy 2021-re csaknem a közoktatási intézmények felében, egészen pontosan ezerötszáz iskolában tanítják majd az élménypedagógia módszertanával a gyerekeket, és ehhez addigra harmincötezer pedagógust képeznek tovább. A Komplex Alapprogramról itt találod a részleteket.

A program kulcsa a tanárok megfelelő felkészítése. Ez jelenleg is folyamatban van, a program oldalán ezt írják a bemutató előadásokra érkező tanárokról: Akkor, amikor valaki a nap elején karba tett kézzel hallgat, majd a nap végén felszabadult és lelkes, majd személyesen mondja el, hogy csatlakozni szeretne, az mindent elmond. Már több iskola jelezte, hogy mindenképp szeretnének a Komplex Alapprogramhoz csatlakozni. Egyértelmű, hogy az üzenet pozitív. A pedagógiai kultúra váltás nem könnyű, de úgy tűnik, hogy el tudunk indulni ezen a rögös úton – írják.

Az alapvetően európai uniós finanszírozású kiemelt projekt fontos céljai közé tartozik, hogy csökkentse a végzettség nélküli iskolaelhagyást. Ez már csak azért is fontos, mert a kormány vállalása, hogy 2020-ig tíz százalék alá csökkentik ezt a számot. A lényege pedig a köznevelésben a módszertani fejlesztés és a szervezeti kultúra megújítása – írja a Magyar Idők.

A projekt öt alprogramja: a művészetalapú, a testmozgásalapú, a logikaalapú, a digitális alapú és az életgyakorlat-alapú alprogram. A tantárgyakhoz tanári és tanítói kézikönyvek is készültek tanmenetekkel, feladatbankokkal, linkgyűjteményekkel.

A pedagógusok ahhoz, hogy sikeresen használják a módszert, két alapozó képzésen vesznek részt, majd az öt alprogram mindegyikéhez kapcsoló­dóan is vannak harmincórás oktatások, amelyek mind gyakorlatcentrikusak.

A pedagógusok első csoportjai hamarosan végeznek, s így kezdődhet el országosan hatvan iskolában az új módszertan szerinti oktatás.

Kiemelt kép: egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola/Komplexalapprogram.hu


Nézd meg a címlapunkat, sok érdekességet találsz ott is! Klikkelj ide!

A BudaPestkörnyéke.hu a főváros agglomerációjának napról-napra népszerűbb hírportálja. Ha te is elsőként szeretnél értesülni a legérdekesebb hírekről, eseményekről, lájkold az oldalunkat a Facebookon.

Köszönjük, hogy most is minket olvasol!