Nem elégedett az utastájékoztatás színvonalával a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A járatkimaradásokért a 30-40 éves szerelvények a felelősek és az utasszám-növekedésre is van megoldása a társaságnak.

Hirdessen az agglomerációban! A BudaPestkörnyéke.hu segítségével 90 településen azonnal láthatóvá tesszük olcsón a hirdetését. Klikk ide!

A társaságnál már létrehoztak egy havária-központot, 5 perccel nagyobb késésnél már innen igyekeznek tájékoztatni az utasokat –mondta Homolya Róbert az Inforadióban. A MÁV vezetője jogosnak nevezte az információszolgáltatást érő kritikákat, szerinte új utastájékoztatási szemléletre van szükség.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az utasszám-növekedéshez versenyképesebb vasúti szolgáltatás kell, ezt pontosabb menetrenddel, több P+R parkoló létesítésével, a jegyvásárlási szolgáltatások korszerűsítésével kívánja elérni a MÁV Zrt.

Homolya Róbert szerint automatizálással bizonyos területeken lehet munkahelyeket kiváltani, például a forgalomirányítást. Generációs probléma is fennáll a cégnél, vagyis öregszik a vasutas-társadalom, sokan mennek nyugdíjba.

Az utóbbi napok vonatkéséseit, járatkimaradásait azzal indokolta, hogy a szerelvények átlagéletkora 30-40 év. Ahhoz, hogy a  MÁV versenyképes legyen, invesztálni kell pályafelújításba, a vasúti kocsik, szerelvények korszerűsítésébe, ezek révén a menetrend fenntarthatóságába.

Kiemelt kép: Kelenföldi pályaudvar/BudaPestkörnyeke.hu