Nagy dologra készül a MediaMarkt és a Tesco Magyarországon, megjött a jóváhagyás is. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy nem jár káros versenyhatásokkal a MediaMarkt irányításszerzése egyes Tesco áruházak elektronikai üzletága felett.

A tranzakciót követően a Media Markt 9 helyszínen (Budapest, Veszprém, Sopron, Baja, Esztergom, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Tatabánya) üzemeltethet eladótéren belüli, ún. shop-in-shop, szakosított, műszaki fogyasztási cikkeket árusító üzletet a Tescokban az értékesítési helyszíneken belül – írja a Portfolió.hu.

A versenyhivatal országosan, illetve a települések vonatkozásában is vizsgálta az összefonódás lehetséges versenyhatásait a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítésének piacán, így a hatóság megkeresett számos, a magyar piacon jelen lévő versenytársat is.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az elemzés eredményeként a hivatal arra a következtetésre jutott, hogy az összefonódás által a piaci koncentráció csekély, a versenyt nem veszélyeztető mértékben változik – országosan és lokálisan egyaránt.

Döntésében a hivatal mérlegelte a tranzakció várható előnyeit is, különös tekintettel a fogyasztókat érintő kedvező hatásokra (pl. a termékválaszték bővülése, az ügyfélkiszolgálás minőségének javulása).

Nemsokára tehát ne lepődjünk meg, ha a Tescoban a műszaki osztályon, egy MediaMarkt üzlettel találkozunk.

Kiemelt kép: Tesco Budaörs