Negyven ország megállapodott az automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetésére vonatkozó ENSZ-rendelet tervezetéről, így az automatikus vészfékező rendszert várhatóan 2022-től kötelezővé teszik az új autóknál – közölte a világszervezet.

Sok pénz, változatos munka! Hirdetésszervezőket keresünk! Otthonról is végezhető munka, magas jutalékkal, melyet azonnal utalunk. Fizetjük a telefonszámlád, a járulékaidat és nem számít mennyi idős vagy! A részletekért kattints ide!

Az új szabályozás szigorú és nemzetközileg harmonizált szabályokat ír majd elő a vészfékező rendszerek alacsony sebességnél történő használatára. A szabályozásról még az idén tárgyalnak és várhatóan jövőre lép életbe – írja a Napi.hu.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Mindez a mostani kilátások szerint azt jelentené, hogy 2022-től az Európai Unióban és Japánban minden új személyautóban és kisteherautóban kötelező lesz az automatikus vészfék, amely jelentősen javítja a közlekedésbiztonságot, különösen városi környezetben.

A töréstesztekről ismert Euro NCAP úgy becsüli, hogy az AEBS 38 százalékkal fogja csökkenteni a ráfutásos baleseteket, amellyel több mint ezer életet is meg lehet menteni évente az EU-ban.

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan működik az autómata vészfék?

Az automatikus vészfék lényege leegyszerűsítve: ha az autó balesetveszélyes távolságra megközelít például egy másik autót vagy gyalogost, akkor – autótól függően – először hangjelzéssel, kormányrázással figyelmezteti a sofőrt, ha ez sem használ, akkor megállítja az autót a baleset elkerülése érdekében.

Kiemelt kép: Forgalom Zsámbékon – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu