Negyven ország megállapodott az automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetésére vonatkozó ENSZ-rendelet tervezetéről, így az automatikus vészfékező rendszert várhatóan 2022-től kötelezővé teszik az új autóknál – közölte a világszervezet.
Az új szabályozás szigorú és nemzetközileg harmonizált szabályokat ír majd elő a vészfékező rendszerek alacsony sebességnél történő használatára. A szabályozásról még az idén tárgyalnak és várhatóan jövőre lép életbe – írja a Napi.hu.
Mindez a mostani kilátások szerint azt jelentené, hogy 2022-től az Európai Unióban és Japánban minden új személyautóban és kisteherautóban kötelező lesz az automatikus vészfék, amely jelentősen javítja a közlekedésbiztonságot, különösen városi környezetben.
A töréstesztekről ismert Euro NCAP úgy becsüli, hogy az AEBS 38 százalékkal fogja csökkenteni a ráfutásos baleseteket, amellyel több mint ezer életet is meg lehet menteni évente az EU-ban.
Kapcsolódó cikkek:
- Egy idióta autós miatt centiken múlott, hogy nem karamboloztak a gyerekek – Videó
- Jövőbe mutató fejlesztés: Önvezető autókhoz gyártanak alkatrészeket Pécelen
- Hatalmas lángokkal égett egyszerre két autó Mogyoródon – Fotók!
Hogyan működik az autómata vészfék?
Az automatikus vészfék lényege leegyszerűsítve: ha az autó balesetveszélyes távolságra megközelít például egy másik autót vagy gyalogost, akkor – autótól függően – először hangjelzéssel, kormányrázással figyelmezteti a sofőrt, ha ez sem használ, akkor megállítja az autót a baleset elkerülése érdekében.
Kiemelt kép: Forgalom Zsámbékon – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu