Nyilvánosságra hozták Budakalász zajterheléséről készült jelentést, meglepő megállapítások vannak benne.

A te sikered, a mi sikerünk! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a parádés jutalékod! A részletekért kattints ide!

Budakalász főbb útvonalai és jelentős forgalmat lebonyolító helyi útjai mellett jelentős a zajterhelés, ami több órás tartósságot feltételezve már nehezen tolerálható – írják.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A magas zajterhelés nem csak a nagy forgalom, hanem esetenként az adott szűk beépítés következménye is. A zajterhelési helyzet a város több területén annak ellenére kedvezőtlen, hogy az utóbbi időben a zajcsökkentésre irányuló intézkedéseknek igyekeznek érvényt szerezni.

A közúti zajjal terhelt lakosság száma számottevő. Ez lényegében azt jelenti, hogy a lakosság kb. 10%-át éri a küszöbértéknél magasabb zajterhelés.

Az M0-ást alagútakba vezetik

A már korábban forgalomba helyezett M0 autóút és a Megyeri híd a település átmenő útjain megnövekedett forgalmat és környezeti terhelést okoz, fontos, hogy mielőbb megépüljenek az alagutak.

A Megyeri hidat és a 10-es főutat összekötő tervezett M0-ás szakasz 8041 méter hosszúságú. A 11-es főút után egy viadukton halad majd át a szentendrei HÉV vonala és a mellette haladó 1115-ös számú út felett, ezután pedig rögtön talajszint alá vezetik.

Ez az első alagút mintegy két kilométer hosszú lesz, az Ezüsthegy alatt halad, és Ürömön, a Budakalászi útnál ér véget.

Ezután egy újabb, 3,2 kilométeres alagút következik, majd a Köves-bércnél bukkan ki a föld alól, és itt éri el a 10-es számú főutat. A tervezett szakasz funkciója, hogy a jelenleg Budakalász, Pomáz és Csobánka belterületén áthaladó út/utak átmenő forgalmát csökkentse.

A HÉV is problémás

A HÉV-nél is gondok vannak, hiszen a megálló közelében található épületben 10 dB feletti értéket mértek.

A teljes jelentést itt lehet elolvasni.

Kiemelt kép: BPK-illusztráció