Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.
A közlemény szerint a fővárosi kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére – a légitársaság januári poggyász-incidense nyomán – indított eljárást a Wizz Airrel szemben.
Ahogy a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is megírtuk, a Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubajból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.
Kapcsolódó cikkek:
- Nem szállt fel a Wizz Air Ferihegyről, mert az egyik utas meglopta a másikat
- Ismét variál a Wizz Air a csomagokkal, nagy változások jönnek!
- Szupermodern oktatási központot nyitott a Wizz Air az agglomerációban
A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az általános szerződési feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban, más járaton.
A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben.
MTI, Kiemelt kép: Wizz Air gépek Ferihegyen – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu