Szerdán ismét csökken a benzin ára, a gázolajé azonban újra változatlan marad, Ezzel a benzin ára Budapest és az agglomeráció jelenleg legolcsóbb kútján a gyáli úti Envi állomáson 350 forintnál is olcsóbb lesz, miközben gázolajat ugyanott 396 forintért adják.

Budapest környékén a legolcsóbbnak számító Auchan kutakon is 403 forint körül kapható egy liter gázolaj, ha pedig valaki akkora lúzer lenne, hogy az M1-esen a Sasfészek pihenőnél található Mol-kútnál, az agglomeráció és talán Magyarország legdrágább benzinkútján tankolná meg a dízeles autóját, akkor 462,9 forintot, vagyis majdnem 100 forinttal többet kellene fizetnie egy liter gázolajért, mint benzinért.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál kiemelkedő látogatottsága felpörgeti az üzletet. A filmből ismert Üvegtigris büfének már segítettünk, a te vállalkozásodat is fellendítjük, hiszen minket olvasnak a vásárlóid! Klikk ide a részletekért!

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A dízeleseket érinti érzékenyen

Kétségtelen, hogy a dízelt tankoló autósokat érintették érzékenyebben az idei áremelések, hiszen a gázolaj átlagára már a 26. hét óta folyamatosan a négyszáz forintos tartomány fölött van.

Ha 2017. 34. hetéhez viszonyítjuk az árakat, akkor azt látjuk, hogy alig több mint egy év alatt a benzin csaknem 65, míg a gázolaj csaknem 84 forinttal lett több. Ez annyit jelent, hogy idén egy nyaralás a horvátországi Zadarba – nyolcliteres fogyasztást és magyarországi tankolást feltételezve – benzines autó esetében nagyjából 5200, míg dízeles esetében 6700 forinttal került többe, mint tavaly.

Pörög a világgazdaság

A magas árak ellenére csaknem nyolc százalékkal több üzemanyagot tankoltunk el az idei év első kilenc hónapjában, mint tavaly ilyenkor, ráadásul gázolajból volt magasabb a növekedés.

Ennek oka, hogy benzines autót főleg magánszemélyek használnak, akik egyrészt árérzékenyebbek, másrészt nincs is kire továbbhárítaniuk a magasabb üzemanyagköltséget. Ezzel szemben a fuvarozók a saját áraikban érvényesíthetik az üzemanyagköltségeiket, a gazdaság növekedése miatt pedig egyébként is többet kell szállítaniuk.

A dízel iránti világpiaci kereslet a világgazdaság általános élénkülése miatt nő. Többet vásárolunk, ezért több árút kell szállítani. A hajók, kamionok, teherautók pedig gázolajjal működnek, így nagyobb a dízel iránti kereslet. Ha valamiből sokat akarnak venni, miközben csak mérsékelten nő a termék kínálata, akkor az bizony megdrágul. Ez történik pillanatnyilag a gázolajjal is. A felpörgő világgazdaság hatása a leglátványosabban a benzinnél jobban dráguló gázolajárakban jelenik meg az agglomerációban.

Kiemelt kép: Auchan kút Budaörsön/BudaPestkörnyéke.hu