A MÁV és a NIF 2009 és 2015 között 160 milliárd forintos uniós forrásból felújította az agglomerációt is érintő székesfehérvári  vasútvonal jelentős részét. Az állomásokhoz összesen 27 liftet építettek. Ezek többsége többször volt rossz, mint jó.

Azt, hogy nagyon sokszor rosszak voltak a liftek, egy az Indexhez került üzemelési jelentés is tartalmazza. Eszerint 2017. augusztus és 2018. augusztus között eltelt egy évben főleg a Nyírlift által szerelt liftek pocsék üzemképességi arányt produkáltak. A liftek mintegy fele nem volt képes a 90 százalékos üzemelési szintet elérni, átlagban gyászos 40-50 százalékot produkálva, de a budafoki liftek (6 db) egész évben meg sem moccantak.

A fenti üzemeltetési adatoknál az ideiek jobbak, a MÁV ugyanis 2017 végén szerződést bontott a megbízhatatlan liftek karbantartójával, a Nyírlift Kft.-vel.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A MÁV ígérete szerint a következő két évben valamennyi hibás konstrukciójú felvonót megjavíttatják. Várhatóan fél éven belül helyreállítják a Budapest–Székesfehérvár- és Budapest–Pusztaszabolcs-vonalszakaszok felvonóit, például Albertfalva, Budafok, Kastélypark, Érd alsó és Érd felső állomásokon – írja az Index.

A portál megkereste a Nyírlift Kft.-t is, miért rosszak a liftjeik. Kováts Dániel ügyvezető igazgató szerint a rossz működésért a rongálók meg a tolvajok felelősek és az eső. A székesfehérvári vonalon lévő liftekből hatot tulajdonképpen szétlopkodtak, illetve az özönvízszerű eső alkalmával több víz alá került, mondta. Emellett rendszeresen rongálták a lifteket: az érdi állomáson például szétfeszítették az ajtókat, és amit tudtak elvittek a vezérlésből, valamint folyamatosan belepiszkítottak.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a Kelenföld–Székesfehérvár-vonalat 2009 és 2015 között újították fel. A székesfehérvári vonal kivitelezői garanciája 2018-ban lejárt, a vonalra összesen 27 db liftet telepítettek: Albertfalva 1, Budafok 3, Kastélypark 2, Tárnok 2, Martonvásár 2, Kápolnásnyék 3, Velence 2, Velencefürdő 3, Gárdony 2, Agárd 3, Székesfehérvár 4 db liftet kapott.