Figyelni kell a híreket és azokból kiolvasható a közeljövő. Összegyűjtöttünk tíz olyan ügyet, amelyek megvalósulása már folyamatban van, az elkövetkező években pedig minden abba az irányba mutat, hogy ténylegesen meg is valósulnak, megváltoztatva azzal az agglomerációban élő csaknem 1 millió ember életét.

Keress gyorsan sok pénzt, gyere hozzánk hirdetésszervezőnek! Rendkívül magas jutalékot kapsz, melyet azonnal utalunk. Fizetjük a telefonszámlád, a járulékaidat és nem számít mennyi idős vagy! A részletekért kattints ide!

1. Egyre több kiköltöző

Nemrég exkluzív interjút adott a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálnak Érd polgármestere, T. Mészáros András, akitől megtudtuk, hogy minden évben 1000-1300-an költöznek Érdre. Szerinte rájöttek az emberek arra, hogy a nagyváros ugyan kényelmes, de mégsem biztosítja mindig a legkellemesebb életfeltételeket. 1990-ben a statisztikai hivatal adatai szerint Budapesten 2 millió 5 ezer ember élt, most nem éri el az 1 millió 700 ezer embert a főváros lakossága. Ez a 300 ezer ember kiköltözött az agglomerációba, mégpedig azért, mert egy kertes házban élni, főleg gyerekekkel, mindig jobb, mint a legdivatosabb belvárosi lakásban. A kiköltözés nem áll le, egyre többen fognak az agglomerációban élni, erre fel kell készíteni a települések infrastruktúráját.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Érd a fiatalok városa, nagyszerű lehetőségekkel – exkluzív interjú T. Mészáros András polgármesterrel

2. Ipari parkok

Az agglomeráció népességnövekedésével összefügg a munkahelyteremtés. Az érdi és a szentendrei polgármester szerint is akkor fognak jelentősen csökkenni a dugók, ha a munkahelyük miatt nem kell a fővárosba menniük az embereknek. Ehhez munkahelyekre, ipari parkok fejlesztésére van szükség. A portálunknak nyilatkozó, Dunakeszin élő külgazdasági és külügyminiszter, Szijjártó Péter is úgy látja, hogy a dugók úgy csökkenthetők a leggyorsabban, ha több munkahelyet hoznak létre Budapest környékén.

A Dunakeszin élő miniszter elővárosi vonattal járt a Parlamentbe dolgozni

3. Automatizáció

Egyre több olyan munkahelyet vesznek át a robotok. A minap mutattuk be azt a takarítórobotot, amely a ferihegyi repülőtéren dolgozik, de gondoljunk csak az Auchanban működő takarító kocsikra, amelyek már most is egy sofőrrel sok száz takarító néni munkáját végzik el. Nemsokára ezek sofőr nélkül fognak közlekedni és a takarító nénik végleg kiszorulnak a munkaerőpiacról. De ugyanez vár a jegypénztárosokra, hiszen jönnek a BKK és MÁV automaták, de az ügyfélszolgálatokon dolgozóknak is javasoljuk, hogy hívják fel a Telekom ügyfélszolgálatát, ahol már most egy robottal fognak beszélni, megérti, amit mondunk és elintézi az ügyeinket. Ezek a gépek egyre olcsóbbak lesznek, így hamarosan az önkormányzatokhoz is megérkezhetnek.

Kapcsólódó cikk: Az utasokat is meglepte a repülőtéren működő magyar fejlesztésű takarítórobot

4. Elővárosi vasútak fejlesztése

Az elmúlt időszakban több elővárosi vonal is jelentősen megújult. Gondoljunk az esztergomi vonalra vagy a jelenleg is felújítása alatt lévő százhalombattai vagy hatvani vonalra. Ezek a fejlesztések biztosan folytatódnak, sőt ha megépül a Nyugatit a Délivel összekötő vasúti alagút, és több szárnyvonalat is kiépítenek, valamint átjárhatóvá teszik a metro, hév és vasútvonalakat, akkor jelentősen felgyorsul és komfortosabb lesz majd az utazás Budapest környékén.

Kapcsolódó cikkek: 

5. Az M0-ás teljes megépítése

Ez a projekt is folyamatban van, tíz éven belül pedig szinte biztosan körbeautózható lesz a főváros az M0-áson. Ez jelentősen megváltoztatja majd a budai agglomerációban élők életét. Nagyobb forgalomra, néhol jelentősen fel,- és leértékelődő telkekre kell majd számítani. A déli szektor forgalma csökkenhet, hiszen ha az ukrán kamionforgalom a rövidebb északi szektor felé veszi az irányt, kisebb dugók lesznek a dél-csepeli területeken.

Kapcsolódó cikk: Eldőlt, hol épül meg az M0-ás, nem mindenki örül az új nyomvonalnak

6. Dízelek kitiltása Budapestről

Néhány éven belül biztosan megérkezik az életünkbe. Ez sok százezer autóst érint. Hiába újabb, modernebb az a dízeles járgány, szinte eladhatatlan lesz. Február 26-án a dízelek betiltásért tüntetett a Greenpeace környezetvédelmi szervezet, még a Szabadság-szobor nyakába is felmásztak ezért. Néhány hónappal korábban pedig itt a BudaPestkörnyke.hu agglomerációs hírportálon is megírtuk, hogy Tarlós István Budapest főpolgármestere szerint legkorábban mikor kerülhet sor a dízelek kitiltására. A cikkünk itt olvasható el, nincs olyan messze ez a dátum.

Kapcsolódó cikk: Kitiltanák a dízelautókat Budapestről, Tarlós István elárulta a dátumot

7. Iskolabusz

A II. kerületben már próbaüzemmel el is indították ezt a szolgáltatást. A dugók csökkentése mellett az a cél, hogy a gyerekek biztonságosan eljussanak a suliba, majd haza. A próbaüzem az év végig tart, ha jól működik az agglomeráció több településére kiterjeszti a kormány a szolgáltatás elérhetőségét.

Kapcsolódó cikk: Tiszta Amerika! Iskolabusszal mehetnek az agglomerációból a gyerekek Budapestre – a dugók csökkenésére számítanak

8. Lakóparkok hirdetéseinek ellenőrzése

Jelenleg csak elvétve csekkolják a lakóparkok hirdetéseit, miközben némelyik bődületes hazugságokat állít az épületekről és gyakran az adott településről is. Érd polgármestere nemrég a megtévesztő építési vállalkozók ellen jelentett be fellépést. Ha kell bontásra is sor kerülhet, hiszen mint mondta: több hirdetésben is megtévesztik a vevőket. Láthatóan Érden megindult a hirdetések figyelése, várhatóan több településen is követik majd a példájukat és a csaló lakóparkosok egy idő mulva kiszorulnak Budapest környékéről.

9. Ferihegy elköltöztetése

Egyre nagyobbnak tűnik a döntéshozók elköteleződése a repülőtér forgalmának drasztikus csökkentése irányába. Ezt persze betudhatjuk annak, hogy közelegnek az önkormányzati választások, de azok újabb öt év múlva is lesznek, addigra pedig meg is valósulhat a fapadosok és az áruszállítás kitelepítése az agglomerációból. A legközelebbi szóba jöhető repülőtér Kecskemét. Ha ez megtörténik, sokkal nyugodtabb éjszakái lesznek a Vecsés környékén élőknek és jelentősen megnő majd az egyre terheltebb M5-ös autópálya forgalma, amit várhatóan majd ugyanúgy szélesíteni kell, mint most az M1-est. Utóbbi munkálatai hamarosan el is kezdődnek.

Kapcsolódó cikk: Ferihegyen vége lehet a fapados vircsaftnak, mehetnek Kecskemétre

10. Égetés megtiltása

A trendek érezhetően abba az irányba mozdultak el, hogy a legtöbb település erőteljesen szabályozza a zöldhulladék és avar égetését. Telkiben néhány hónapja már annyira megszigorították az égetést, hogy az év nagy részén gyakorlatilag csak grillezni lehet a kerben. Várhatóan egyre több település fogja követni a példát. Remélhetőleg ez együtt jár majd az agglomeráció udvaraiban természetes módon keletkező kerti hulladékok hatékony kezelésével.

Kiemelt kép: illusztráció