Megszüntette az utasbiztosítást a BKV. A közlekedési vállalat évekkel ezelőtt felmondta a Generalival kötött szerződését, így ha baleset éri az utasokat, az esetleges kártérítést csak bírósági úton tudják behajtani.

Az utasok tájékoztatása nélkül szüntette meg a korábban a jegyekben és bérletekben lévő utasbiztosítást a BKV – írja a Közlekedési Szakszervezetre hivatkozva a 24.hu. Egy esetleges kártérítési ügyben ma már nagyon nehéz helyzetbe kerülhet az utas.

Ha valakit baleset ér a tömegközlekedési eszközön és kártérítést kér, azt csak bíróság útján tudja behajtani, de csak akkor, ha azt megítélik neki. „A BKV, a biztosításról függetlenül, minden utas testi épségéért felel, de nem fizet alapból kártérítést, hanem minden esetet jogi útra terel” – mondta a Közlekedési Szakszervezet elnöke, Naszályi Gábor a lapnak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV általános álláspontja az, hogy az utas a hibás akkor is, ha egy hirtelen fékezés miatt baleset éri, mert szerintük, nem kapaszkodott elég erősen.

Naszályi Gábor azt is elmondta, nemcsak az utasok, hanem a járművezetők is érzik ennek az intézkedésnek a hatását, mivel a BKV rájuk próbálja hárítani a megsérült utasok számára megítélt kártérítését.

A BKV álláspontja szerint, nem volt a cég számára előnyös a jegy és a bérletbe beépített biztosítás, ezért bontottak szerződést. Így a cég éves szinte 50 millió forintot spórol.  A MÁV és a Volán menetjegyeiben továbbra is be van építve az utasbiztosítás.