Összesen 330 méter hosszú lesz és nagyjából ott épül, ahol most a szentendrei kikötő van. Szigetmonostort köti össze a 11-es úttal, csak gyalogosok, kerékpárosok és megkülönböztető jelzést használó járművek haladhatnak át rajta.

A szentendrei Duna-partra megálmodott Waterfront elnevezésű, négycsillagos szálloda tervezése kapcsán egy olyan tanulmányterv készült, melyben egy új dunai híd is szerepel.

A tervezett híd lehet az egyik eleme a fejlesztendő EuroVelo6 kerékpárútnak, de mindenképpen fontos kerékpáros kapcsolatként üzemel majd Szentendre és a Szentendrei-sziget között.

Havonta 300 ezer alkalommal olvassák el a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál cikkeit. Építsd a vállalkozásod az olvasóink erejével! Klikk ide!

A híd létesítésének a tervezés jelenlegi fázisában nem célja közúti forgalom kapcsolatának biztosítása, de a megkülönböztetett jelzést használó járművek használhatják majd, mivel jelentősen lerövidíti a sziget településeinek Szigetmonostor és Pócsmegyer elérését a 11. sz. főút irányából – írja a szimon.hu.

A tervezett hídfő közvetlenül a Waterfront szálloda telek mellett éri el a Duna korzót, amely turisztikai szempontból, tekintettel a várható jelentős kerékpáros és gyalogos forgalomra, kifejezetten előnyös lehet a szálloda számára.

Szigetmonostor új híddal történő összekötése régi történet. Legutóbb itt a Budapestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is megírtuk, hogy a Megyeri híd építésekor az akkori kormány megígérte a településnek, hogy a Szentendrei-szigeten lesz egy lehajtó a hídról. Végül az egészből nem lett semmi, ezért a híd átadásakor 2008-ban a település megtagadta a használatba vételi engedély kiadását, így a Megyeri hídra tulajdonképpen a mai napig nincs kiadva végleges használatbavételi engedély.

Visszatérve a Szentendrénél épülő biciklis-gyalogos hídhoz: A Szigetmonostorra vezető gyalogos és kerékpáros híd, hídépítészeti tervezése tulajdonképpen folyamatban van. Érdekes elem a híd koncepciójában a Duna korzóra tervezett körforgalom, amely jó lehetőséget ad észak felől a Duna korzó teljes lezárására a városközpont mentén, mivel a körforgalomban visszafordulhatnak a gépjárművek és elérhetik e fordulópont környezetében tervezett parkoló felületeket is – írja a helyi lap.

A fejlesztés után a szálloda a kibővített kikötővel továbbra is egy közúti bejárattal kapcsolódik a Duna korzó nyomvonalára, de tekintettel a fejlesztésekkel együtt a telken belül kiépítendő jelentős számú parkolóhelyre egy vészhelyzet esetén használható kijáratot is javasoltak a Czóbel-sétány felé kialakítani.

A gyalogos és kerékpáros forgalom számára a szálloda megközelítése továbbra is a Duna korzó irányából adott, egyrészt a közúti bejáraton, másrészt a szálloda épület korzóra nyíló főbejáratán át.

A tervezett szálloda előtti közterületen kerékpárutat és járdát akarnak építeni. A híd alá pedig a tervezett Waterfront szálloda kikötőjének stégei kerülnek. A teljes tanulmányt pdf formátumban itt lehet megnézni.

Az új híd mindenképpen közlekedési előrelépést jelent a Szentendrei-sziget települései számára. Mivel egyelőre tanulmánytervről van szó, még az is elképzelhető, hogy szélesebb lesz a híd és nem csak bringások vagy egy mentőautó fél el rajta.

Képek: A híd látványterve Soproni Szabó Attila tervei alapján, az Art Kft. közremőködésével, részlet a tanulmánytervből.


Nézd meg a címlapunkat, sok érdekességet találsz ott is! Klikkelj ide!

A BudaPestkörnyéke.hu a főváros agglomerációjának napról-napra népszerűbb hírportálja. Ha te is elsőként szeretnél értesülni a legérdekesebb hírekről, eseményekről, lájkold az oldalunkat a Facebookon.

Köszönjük, hogy most is minket olvasol!