Site icon BudaPestkörnyéke.hu

A tartós bérlet előnyei a pénzügyi lízinggel szemben

Amennyiben úgy döntünk, hogy a vállalkozásunk részére gépjárműveket vásárolunk, akkor leginkább 3 lehetőség áll rendelkezésünkre: a készpénzes autóvásárlás, a pénzügyi lízing és a tartós bérlés. Az előbbi azonban több olyan hátrányt is tartogathat a lízingbevevő számára, ami nagy költségekkel és kellemetlenségekkel járhat. Lássuk, hogy milyen előnyökkel jár az operatív flottakezelés, azaz a tartós bérlet!

Karbantartás, szervizelés és a gumiabroncsok

Mint tudhatjuk, az autózás nincs ingyen, és számos nyűggel járhat az üzemeltetése. Ha a vállalkozás tulajdonában áll a céges gépjármű, akkor nekünk kell gondoskodni az éves szerviz megtételéről, a gumiabroncsok cseréjéről, a biztosítás ügyintézéséről és az esetleges elromlott alkatrészek cseréjéről.

Mindez rengeteg időt, pénzt és energiát vesz igénybe. Erre megoldást nyújthat az operatív lízing, mivel az autó tartós bérbeadását nyújtó cég elvégzi a fent említett munkálatokat, tehát a bérlő vállalkozásnak semmi dolga nincs vele, így nem kell azzal foglalkozni, hogy szervizbe vagy gumishoz rohangáljunk ha bármi problémája lenne az autónak vagy éppen a szezonális gumicserét végeztetnénk el. Tartós flottakezelés esetén tekintsd meg a Road Capital autóbérlési megoldásait.

Értékcsökkenési terhelés

Tartós bérlet esetén nincsen szükség azon aggódni, hogy tárgyi eszközként jelentsük be a lízingelt gépjárművet, tehát a későbbiekben nem keletkezik értékcsökkenési terhelés az autóra. Ez nagy segítség azoknak a cégeknek is, akik több gépjárművel rendelkeznek. 

Elszámolható költségek

A legtöbb operatív flottakezelést nyújtó cég saját maga fizeti és intézi az általuk bérbeadott gépjárművek karbantartását, adózását és biztosítását. Emellett a bérleti díj költségként elszámolható.

Adminisztrációs feladatok

Egy gépjárművel rengeteg adminisztrációs feladat jár, ami alapvetően egy rendkívül idő- és energiaigényes folyamat. Operatív lízing esetén a bérbeadó cég intézni a biztosítással és a cégautó-adózással járó feladatokat, illetve a járművek műszaki vizsgáját is. Ez rendkívül sokat segíthet a vállalkozás mindennapjaiban, hiszen egyszerre több féllel kell kommunikálni, ami megint csak megnehezíti a cég működését.

Megéri-e a vállalkozásnak autót vennie?

Mielőtt céges autót vásárolnánk, gondoljuk át alaposan, hogy milyen feladatra használnánk az adott gépjárműt, illetve hogy milyen költségekkel jár. Eleinte érdemes elkészíteni egy tervet, aminek köszönhetően könnyedén össze tudjuk hasonlítani az opciókat. Amennyiben a vállalkozásunk nagy gépjárműflottát tartana fent vagy csak egy bizonyos ideig van szükségünk autóra, akkor érdemes megfontolni a tartós bérlést.


Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a road-capital.com oldalt működtető cég.

Exit mobile version