Site icon BudaPestkörnyéke.hu

A Városháza szerint butaság a kormánypárt részéről, hogy biciklis-autós konfliktust gerjesztenek Budapesten

Ahogy azt ma az elsők között itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon megírtuk Fürjes Balázs Budapestért és agglomerációért felelős államtitkár levelet írt a főpolgármesternek. Ebben azt kérte, hogy szüntessék meg a nagykörúti biciklisávokat és ne büntessék az autósokat. Péntek délelőtt Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes válaszolt a levélre.

A főpolgármester válaszlevelében azt írja, hogy „Sokadszorra tapasztaljuk, hogy a Fidesz különböző rendű-rangú megszólalói próbálnak valamiféle autós-biciklis konfliktust gerjeszteni, a szükséges és elkerülhetetlen változásokat így láttatni. Ha szabad világosan fogalmaznom, Államtitkár úr: ez így elég nagy butaság.” – írja a főpolgármester helyettese, majd így folytatja:

„A városvezetés számára két fontos kiindulópont van: ragaszkodunk az élhető Budapest programjához, ezzel együtt reagálnunk kell a járvány jelentette kihívásokhoz, a koronavírus miatt megváltozott városi közlekedési szokásokhoz.

Mi úgy tekintünk a városra és annak lakóira, hogy ott nem gyalogosok, közösségi közlekedést használók, biciklisek és autósok küzdenek egymással, hanem a városukat szerető, óvó emberek szeretnének több zöldet, tisztább levegőt, élhető környezetet, szeretnének közlekedni, a lehető legkönnyebben eljutni céljukhoz.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ezt kell szolgálnunk. E tekintetben a járvány sok szempontból új helyzetet teremtett. Ha nekünk nem hiszi, higgye el legalább saját beosztottjának. Vitézy Dávid az ideiglenes kerékpársávok kialakításának támogatásaként fogalmazott úgy: „különleges pillanat ez, mert többen szeretnének biciklizni, mint bármikor korábban, s most az autóval (is) közlekedők érdekeinek sérelme nélkül lehet újrafelosztani a közutakat, biztosítva, hogy a város a korábbinál emberléptékűbb közlekedésre alapozva is működőképes marad”.

Magunk sem mondhatnánk szebben. Ha ennél is részletesebb kifejtésre vágyik, kérem Államtitkár urat, tanulmányozza a saját hivatala által megrendelt tanulmányt a városi közlekedés környezetbaráttá tételéről. Úgy tudom, ezt a tanulmányt, az abban foglaltakat Államtitkár úr hivatala jóváhagyta, azokkal egyet is értett. Már csak meg kellene valósítani. Eddig sem Önök, az előző városvezetés ezt nem tette meg. Hát, akkor megtesszük mi – fogalmazott Dorosz Dávid.

Dorosz Dávid, főpolgármester-helyettes – Forrás: rtlklub.hu

A főpolgármester-helyettes szóvá teszi, hogy szerinte Fürjes Balázs azt a látszatot akarja kelteni, mintha a belvárosi közlekedési dugók a fideszes városvezetés leváltása óra lennének jellemzők Budapesten.

Dorosz Dávid a levelében felsorolja, hogy milyen szakmai idokok alapján születik meg a döntés a nagykörúti bringasávokról. Ilyen például az érintett polgármesterekkel történő konzultáció vagy a BKK szakmai anyagai.

Az ügyben közösségi párbeszéd van folyamatban, ez augusztus 31-én zárul, ezt követően a főpolgármester bejelenti a döntést.  A döntéskor természetesen figyelemmel lesznek az iskolakezdés miatt várhatóan megnövekedő közlekedési terhelésre – fogalmazott a városvezető helyettese.

Dorosz Dávid arról is ír, bízik abban, hogy állam beruházással kapcsolatos bizonytalankodása az M0-on nem terheli tovább az M3 – M1- M7 átmenő forgalmával a főváros úthálózatát és akkor Csepelről sem csak a Rákóczi híd-Petőfi híd érintésével lehet eljutni az M1, M3, M6, M7 autópályákra.

A főpolgármester-helyettes a stadionépítésekről is írt. Mint fogalmazott: „A mai hírek szerint a ferencvárosi atlétikai stadion Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó beruházó által, az Ön által felügyelt Puskás-stadion hatalmas költségeivel összevethető áron fog megvalósulni.

Emlékeztetném Államtitkár urat, hogy e beruházás kapcsán a Fővárosi Közgyűlés határozatot hozott az átláthatóság biztosításáról annak érdekében, hogy a más stadionberuházásoknál tapasztalt túlárazások elkerülhetők legyenek.

Elvárjuk Államtitkár úrtól, hogy a Fővárosi Közgyűlés határozatának megfelelően biztosítsa a beruházás, annak költségeinek átláthatóság, erről adjon folyamatos tájékoztatást a kerület vezetőinek, a városvezetésnek és természetesen a budapestieknek is” – írta válaszlevelében Dorosz Dávid, főpolgármester-helyettes.

Előzmény: Fürjes Balázs: Az autósokat senki se kiáltsa ki ellenségnek, hagyjon fel a Városháza az autóval közlekedők megbélyegzésével

Kiemelt kép forrása: BKK

Exit mobile version