Az Orbán-kormány közlekedési minisztere, Lázár János bejelentette, hogy indul a gödöllői HÉV-vonal fejlesztése, már ki is írták a pályázatot. Három évvel ezelőtt, Lázár János állította le ugyanezt a projektet, kidobta az ablakon az arra költött milliárdokat, most ismét milliárdokat költenek el a tervezésre. Egyesek szerint lényegében hülyének nézik a választókat az Orbán-kormány emberei. Vitézy Dávid szerint most sem lesz az egészből semmi, csak üres kampányígéret az egész.
Nincs felelőse a pazarlásnak
Lázár János ismét megígérte a HÉV-vonalak fejlesztését, azoknak a vonalaknak a felújítását, amelyre korábban milliárdokat költött az Orbán-kormány, de miután megnyerték a legutóbbi országgyűlési választásokat, Lázár János minden fejlesztést leállított, az arra költött pénzeket pedig kidobta az ablakon. Úgy tűnik az adófizetői pénzek mérhetetlen pazarlásának nincs felelőse az Orbán-kormánynál. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Üres kampányfogás
Vitézy Dávid, aki sokat küzdött a HÉV-vonalak felújításáért arról írt ma a közösségi oldalán, hogy a HÉV-felújítások ígérete nem más mint kampányfogás. “Olvasom a hangzatos kampánybejelentést: indul a gödöllői hév fejlesztése. Ilyesmit hallva mindig érdemes fellapozni, a ciklus elején milyen döntések születtek. A gödöllői HÉV fejlesztését ugyanis megtaláljuk Lázár János 2022 végi listáján, amelyet saját kezével firkált össze és írta oda, hogy “Nem! Lezárni!” – írja Vitézy Dávid.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Újra elköltünk ugyanarra milliárdokat
Vitézy hozzáteszi: “A magyar sajtó persze az előzmények nélkül hozza, hogy indul a gödöllői hév fejlesztése – annyi a gond, hogy ez már korábban is megtörtént, és épp Lázár állította le. Ugyanis most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve.
Tarlós idején indult a projekt
Még Tarlós István főpolgármestersége alatt indult el a BKK részéről a gödöllői hév és a metró integrációjának tervezése, ezt akkoriban Kovács Péter 16. és a tragikusan fiatalon elhunyt Riz Levente 17. kerületi polgármester harcolta ki akkor a Fővárosi Közgyűlésben.
Lázár döntése: „Nem, lezárni!”
A sok milliárdos tervezési munkát jelentősen késleltette, hogy a hévek átkerültek állami tulajdonba, végül a Kormány 2021-ben döntött úgy, hogy a tervezést a hévek gazdájaként folytatja, uniós pénzt is rendelt hozzá, és 5,7 milliárd forintért a BFK átvette a korábbi tervezés irányítását. Sikerült megállapodni a műszaki tartalomról mind a négy érintett kerülettel és a Fővárossal, az engedélyezési tervek szinte véglegesek voltak, amikor megérkezett Lázár János, odaírta, hogy “Nem! Lezárni”, és ezzel ment a szerződés, a tervek és az uniós pénz is a kukába.” – írja Vitézy, majd így folytatja:
Lázár bejelenti ugyanazt amit ő maga kukázott
“Amikor most ugyanez a Lázár János bejelenti, hogy nulláról újrakezdik az egész beruházást úgy, hogy a tervezésre újból kiírt tenderen az ajánlatok beadási határideje a 2026-os választásokkal esik egybe, nehéz azért nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan. Ugyanis, ha a gödöllői hév fejlesztését, sőt, bármelyik hév-vonal fejlesztését egy percig is komolyan vette volna ez a közlekedési kormányzat, akkor az elmúlt három évben nem csak és kizárólag romboltak volna minden beruházás körül” – írja Vitézy Dávid, aki korábban az Orbán-kormány közlekedésért felelős államtitkára volt, de Lázár érkezésével távozott. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Orbán Viktor a gödöllői HÉV előtt – a Fotó illusztráció, Adobe AI mesterséges intelligencia felhasználásával készült
