Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Biciklis mentősök lephetik a fővárost, a Mentődolgozók Szövetsége szerint elhamarkodott és szakmailag megalapozatlan a döntés

Új feladatot kaptak július elején az Országos Mentőszolgálat állomásvezetői: fel kellett mérniük, hogy kik azok, akik plusz pénzért cserében vállalnák, hogy dolgoznak egy új, biciklis mentőegységben.

Városokban

Erről a Népszava számolt be, mint írják, a bringás egységet elsősorban a városokban vezetnék be, különösen azokon a területeken, ahol az átlagosnál is több a hívás, különösen Budapesten. A portál cikke szerint a tesztidőszak hamarosan elkezdődik. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nem győzik a tempót

Mint írják a biciklisekre azért is lehet szükség, mert az OMSZ naponta az ország minden pontjáról nagyjából háromezer hívást kap, ezek egyharmada pedig Budapestről érkezik. A régióban szolgálatot teljesítő mentők pedig nem győzik a tempót: naponta 10–15 autót kell átvezényelni a fővárosba máshonnan és van, hogy még így is torlódnak a hívások, előfordul, hogy egy mentőre jóval több mint 15 percet kell várni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Győrfi Pál is megerősítette

A biciklis mentőkről szóló értesülést a lapnak Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs vezetője is megerősítette. A Népszavának Győrfi azt írta: a fővárosban 2023 tavaszán indul a program, jelenleg a kerékpáros mentés feltételeinek kialakítása zajlik.

Megszólalt a MOMSZ

Az ügy kapcsán most közleményt adott ki a Magyarországi Mentődolgozók Szövetsége (MOMSZ), ebben azt írják, az intézkedés kapcsán probléma, hogy elmaradt az egyeztetés a az érdekképviselettel, a másik pedig baj pedig, hogy Közép-magyarországi régió, és azon belül a főváros az egyik legleterheltebb terület.

Kapacitás gondok

„A mentés biztonságának érdekében az ország minden részéből egységeket kell felvezényelni már évek óta, és a vidéki irányító csoportok tucatszám fogadják a KMR-ből érkező hívások a humánerőforrás elégtelensége, és az ebből fakadó kapacitásbeli nehézségek miatt. A dolgozók túlterheltek. A problémát elsődlegesen a munkaerő és a megnövekedett feladatszám közti aránytalanság okozza” – fogalmaznak.

Ezt gondolják

A MOMSZ szerint a kerékpáros mentőegységek mostani bevezetése nem tudja orvosolni ezen gondokat, hiszen a mentődolgozói létszám és az ellátandó feladatok száma adott, egy új típusú mentőegység bevezetése ezen nem változtat.

Jó elképzelés lenne

Közleményükben azt írják, az OMSZ által bevezetni tervezett kerékpáros egység létrehozása indokolt és jó elképzelés rendezvények, nagy látogatottságú események kapcsán, valamint kiemelt forgalmú helyeken, turista és idegenforgalmi központok közelében, szezonális jelleggel.

Elhamarkodott döntés?

„Előrelépés lehet a gyors segítségnyújtás terén, a rászoruló felügyeletet kaphatna a gyógyintézetbe való szállítás megkezdéséig. Azonban a mentés tekintetében – figyelemmel a fentebb leírtakra – jelentős terhelést csökkentő hatás nem várható, ezért a kerékpáros egység bevezetését jelenleg elhamarkodott és szakmailag megalapozatlan döntésnek tartjuk” – zárták a közleményt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció

Exit mobile version