Ahogy azt az elsők között megírtuk itt a Budapest és Környéke hírportálon a gazdagréti templom mellett épülne egy Lidl, állítólag a helyi pap és az áruházlánc ebben meg is egyeztek, a pap pedig kijárta a KDNP-s barátainál, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás legyen az építkezés. A helyi népszavazáson azonban elbukott a projekt, nagy kérdés, hogy ezek után mit lép a Lidl és a katolikus egyház: megépítik az emberek akarata ellenére az áruházat, vagy sem. Itt a Lidl friss állásfoglalása is.
Nem akarnak Lidl-áruházat
A Gazdagréten és Madárhegyen lakók világosan üzentek: nem kérnek a Szent Angyalok plébánia mellé tervezett Lidl-áruházból. Az Újbuda Önkormányzata által kiírt hivatalos véleménynyilvánító szavazáson a résztvevők 70 százaléka elutasította a beruházást. Ezzel összhangban az önkormányzat határozottan tiltakozik a megvalósítás ellen – írták közleményükben. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Szavazzást kért az önkormányzat
A területre korábban a helyi pap, Szederkényi Károly Miklós olyan fejlesztést tervezett, amely szabadidős és sportlétesítmények mellett egy Lidl-áruház építését is magában foglalta. A helyiek tiltakozása miatt az önkormányzat szavazást kezdeményezett. A Lidl és az egyház ígéretet tett rá, hogy figyelembe veszik az eredményt.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A főváros területével bizniszel a pap és a Lidl?
Különös fordulat, hogy az Orbán-kormánynál, vélhetően a KDNP-s barátainál a helyi pap kijárta, hogy az építkezés nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás legyen, vagyis senkinek se legyen beleszólása abba, mi épül a helyszínen. Érdekes csavar az egészben, hogy a helyi pap valójában a főváros területével bizniszel, amelyet még 1992-ben 100 évre kapott kölcsön a fővárostól.
Nincs szerződés a plébánia és a Lidl között
Amikor legutóbb cikket írtunk erről a témáról, levelet kaptunk a Lidl Corporate Communications cégvezetőjétől, Tőzsér Tudittól. Ebben leszögezi, hogy a Lidl nem áll semmilyen szerződéses kapcsolatban a terület használójával, vagyis a gazdagréti plébániával.
Hogy számol el a pap?
Ha tehát a Lidl visszalép, a pap más áruházakkal még bepróbálkozhat, hiszen a kormánynál kijárta, hogy lényegében azt építhet amit csak akar. Nagy kérdés hogyan számol el ezzel a hívek és a környéken élők felé, na meg a Fővárosi Önkormányzat felé, akitől bérbe kapta a telket.
Nem avatták be a terület tulajdonosát
A fővárostól azt az információt kaptuk, hogy nekik is közük van ahhoz, hogy mi épül a bérbe adott telken. Mivel terveket nem láttak, így álláspontot sem tudnak kialakítani arról, hogy támogatják-e vagy sem.
Nem kötelező érvényű
A mostani szavazás jogilag nem kötelező erejű, de az önkormányzat véleménye szerint a helyiek többségi akaratának figyelmen kívül hagyása a demokrácia súlyos semmibevétele lenne. Ezért Újbuda Önkormányzata hivatalos levélben fordul a Lidl Magyarországhoz és a Szent Angyalok plébánia vezetőjéhez, felszólítva őket, hogy álljanak el a beruházástól.
A helyi közösség akaratával ellentétes
Az újbudai polgármester emlékeztette a papot és a Lidl-t: korábban ígéretet tettek arra, hogy figyelembe veszik a szavazás végeredményét és a helyiek véleményét. Az önkormányzat vezetése Magyarország Kormányát is felszólítja, hogy vegye tudomásul: a beruházás a helyi közösség akaratával ellentétes.
Nagy kérdés, mit lép a Lidl és a pap
Újbuda számára egyértelmű: Gazdagréten és Madárhegyen a lakók döntöttek – ezt a döntést pedig a kormánynak is tiszteletben kell tartania. Ezek után nagy kérdés, hogy a helyi pap és a Lidl nagyívben tesznek-e a helyiek akaratára, vagy átnyomják az áruházat és megépítik.
Itt a Lidl friss állásfoglalása
Cikkünk megjelenése után az alábbi tájékoztatást kaptuk a Lidl-től: „A Lidl Magyarország a szavazással kapcsolatban egyelőre semmilyen hivatalos tájékoztatást, kiértékelést nem kapott, de amint a hivatalos és részletes tájékoztatást kézhez kapjuk, annak ismeretében a beruházást megfontolás tárgyává tesszük. A rendelkezésünkre álló szóbeli információk alapján ugyanakkor úgy tudjuk, hogy kicsivel több mint 1000 főtől érkezett nemleges válasz, vagyis a szavazásra jogosultak mindössze 7,7%-ának véleménye látható a social médiában megjelenő posztokban” – írják a Lidl kommunikációs munkatársai, majd így folytatják:
Mindent a vásárlókért és Gazdagrétért
„A Lidl Magyarország minden esetben arra törekszik, hogy olyan helyszíneken működtessen áruházat, ahol arra valóban igény van. A jelenlegi felméréseink pedig azt mutatják, hogy az érintett területről heti szinten közel 3000 ember jár más környező Lidl áruházakba bevásárolni. Továbbá minden beruházásunkkal arra törekszünk, hogy az a helyiek javát szolgálja, így Gazdagrét esetében is az lenne a célunk, hogy a terület rendezésével, fák telepítésével, munkahelyek teremtésével, sport és közösségi funkciók teremtésével hozzájáruljunk a kerület fejlődéséhez. „A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: A gazdagréti templom és a Lidl logója. A kép Adobe AI mesterséges intelligencia felhasználásával készült
