Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Dugódíj: Itt a dátum, hogy mikortól vezetnék be és mennyibe kerülne

Annak ellenére, hogy parlament megszavazta: nem lehet bevezetni a dugódíjat, most ismét előkerült a legújabb közlekedésfejlesztési koncepcióban. Ez alapján 2025-ig bevezetnék és első körben 5000 forintba kerülne az éves behajtási matrica. Később a szűken értelmezett belvárosba még drágább lehetne a behajtás.

Kiváló lehetőség az agglomeráció hírportáljánál! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a kimagasló jutalékod! A részletekért kattints ide!

A fenntartható városi mobilitástervezés érdekében a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a Budapesti Közlekedési Központ elkészíttette a „Budapesti Mobilitási Terv 2030” egyeztetési anyagát és a hozzá tartozó stratégiai környezeti vizsgálatot.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A Budapesti Mobilitási Terv célja az, hogy a fővárosi közlekedés javítsa Budapest és az agglomeráció versenyképességét, valamint járuljon hozzá a fenntartható, élhető, vonzó és egészséges városi környezet kialakításához – írja a Budapest.hu.

Ez az egyelőre egyeztetésre és véleményezésre bocsátott terv tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években, méghozzá pontozva, priorizálva és három különböző (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre is kiszámítva. Ebből a listából kiderül a budapestieknek, számíthatnak-e a lakóhelyük környékén bármilyen változásra, és ha igen, milyenre – írja az Index.hu.

Dugódíj

A dugódíj kapcsán még 2015-ben Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be, hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek annak bevezetésére. Első lépcsőben lenne egy Budapest-matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára 5000 forint lenne évente. Második lépcsőben lehet egy szűkebben vett 2. belvárosi zóna, külön díjjal. Ennek határát nem tudni, de Tarlós szerint inkább a városmagot védené. A díj összegét még nem határozták meg. A dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek. A főváros azonban örömmel vette, amikor a parlament jogszabályt fogadott el arról, hogy a dugódíjat nem lehet bevezetni. Azóta a dugódíj lekerült a napirendről – írja a portál.

Az alábbi projektekre már nagyjából megvan a pénz és a befejezéshez közelednek:

A megvalósításra javasolt rangsorolt projektek I. üteme, azaz a 2021 és 2025 között megvalósítandó beruházások – ebben szerepel a dugódíj.

A közepes forráskeretre vonatkozó forgatókönyv ezekkel a főbb elemekkel egészül ki:

A teljes forráskeretre vonatkozó forgatókönyv pedig ezekkel:

Kiemelt kép: illusztráció

Exit mobile version