Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Durva járatritkítást tervez az Orbán-kormány a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, pedig korábban az ígérték fejleszteni fogják ezeket a vonalakat

Hiába ígérte meg Vitályos Eszter, Szentendre környékének fideszes országgyűlési képviselője is a kampányban, hogy fejleszteni fogják a HÉV-et, most ismét arcul csapják a választókat: jelentősen csökkenteni fogják a járatok számát. Nem baj, 2026-os országgyűlési választások előtt ismét lehet majd azzal jönni, hogy fejleszteni fogják a HÉV-et, talán akkor majd visszakapják a választók azt a mennyiségű járatot, amit most elvesznek, mert az Orbán-kormány másra költi a pénzt.

Lefújták a fejlesztést

A HÉV-járműpark elöregedett, az újak beszerzését pénzhiány miatt lefújták, a meglévők közül pedig egyre kevesebb a forgalomképes motorvonat. A HÉV-vonalakat a fővárostól átvevő állami cég, a MÁV–HÉV Zrt. a bevált recepthez nyúlna, és ahogy tavaly év végén, most decemberben is jelentős járat- és kapacitáscsökkentéssel igyekezne úrrá lenni a helyzeten. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Szépíteni próbál a MÁV

A vasúttársaság nemrég kinevezett vezérigazgatója nem cáfolta a hvg.hu értesülését, de megpróbált szépíteni. Így fogalmazott: „Sajnáljuk, hogy a HÉV is a fővárosi közgyűléssel kapcsolatos politikai viták része lett: ez felesleges aggodalmat kelthet az utasainkban. Járműhiány van, döntés még nincs” – áll abban a nyilatkozatban, amit a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt adott ki.

Elvonja az Orbán-kormány a budapestiektől a pénzt

Az Orbán-kormány szisztematikusan vonja el a pénzt Budapest és környékének közlekedésétől. Nemrég 600 milliárd forintnál is többet költöttek egy zuglói irodaház megvásárlására, Orbán Viktor vejének a cégétől, úgy tűnik az emberek százezreinek mindennapját meghatározó agglomeárcoiós kötöttpályás közlekedésre nem sokat fordítanak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Zsúfoltabb járatok

A tervezési dokumentáció alapján a HÉV kapacitáscsökkentése több esetben 70, sőt van, ahol 90 százalék feletti zsúfoltságot eredményezhet az érintett vonalakon, miközben a BKK által alkalmazott tervezési irányelvek szerint a még ideálisnak mondható kihasználtsági mutató csúcsidőben maximum 70 százalékos.

Nem érzékeli az utasok többsége

Ezzel kapcsolatban a MÁV főnöke kijelentette, hogy a helyzet kezelésére olyan megoldást keresnek „ami a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti. Ha lesz változás, csak ennél jóval szerényebb mértékű lehet: olyan, amelyet az utasok túlnyomó része nem is érzékel majd.”

Szentendrei vonal

A tavalyi beavatkozás után az 5-ösön, a szentendrei vonalon már nincs mit szűkíteni, az így is zsúfolt, hiszen az a legforgalmasabb elővárosi kötöttpályás vonal, napi 116 ezer körüli utasszámmal. A tervezett újabb szolgáltatáscsökkentés tehát a H6-os, H7-es és H8-as vonalat érinti a reggeli és délutáni csúcsidőben.

Ráckevei HÉV

A ráckevei (H6) HÉV-en reggel és a délutáni csúcsidőben Tököl és Közvágóhíd között minden második járat 6 helyett csak 3 kocsival közlekedik. Ez az adott vonatok kapacitásának 50 százalékos csökkentését jelenti, amely összességében a csúcsidőszakokban a férőhelyek 18 százalékos csökkenését okozza. 

Gödöllői vonal

A gödöllői (H8) HÉV-en a reggeli csúcsidőszak végén 6 helyett csak 3 kocsi közlekedne Gödöllő és az Örs vezér tér között, míg délután minden második vagy harmadik szerelvény közlekedne 6 helyett csak 3 kocsival. Ez az adott vonatok kapacitásának 50 százalékos csökkentését jelenti, amely összességében a reggeli csúcsidőben 13 százalékos, a délutániban 23 százalékos férőhelycsökkenést okoz. 

Csepeli HÉV

A csepeli (H7) HÉV még ritkábban közlekedik, az iskolaszünetben érvényes menetrend szerint iskolaidőben is (7,5 percenként indulna a mostani 6-7 perc helyett). Ez a reggeli csúcsidőben 12 százalékos kapacitáscsökkenést jelent. (A 2016-os, a fővárostól az állami fenntartóhoz kerülés idején érvényes menetrendi kínálathoz viszonyítva a kapacitáscsökkenés már 20 százalékos lenne.) 

Kevesebb kocsi

A gödöllői (H8) HÉV-en a reggeli csúcsidőszak végén 6 helyett csak 3 kocsi közlekedne Gödöllő és az Örs vezér tér között, míg délután minden második vagy harmadik szerelvény közlekedne 6 helyett csak 3 kocsival. Ez az adott vonatok kapacitásának 50 százalékos csökkentését jelenti, amely összességében a reggeli csúcsidőben 13 százalékos, a délutániban 23 százalékos férőhelycsökkenést okoz. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép:

Exit mobile version