Egy fiát hazaváró, nagyon aggódó, halászteleki édesanya kétségbeesett posztot írt a Facebookra. Úgy érezte tehetetlen, fia csak vár-vár a buszmegállóban, a Volánbusz járatok pedig egymás után maradnak el. Az édesanya soraiból tehetetlenség érzése és az agglomeráció közlekedésében szenvedők hangja hallatszott ki, ezért megkérdeztük a Volánbuszt.
Az édesanya ezt posztolta:
„Tudom, hogy már unalmas, de ismét a közlekedés. A fiam most hívott, hogy egy órája áll a buszmegállóban az Ady Endre utcánál és egész egyszerűen nem jön a busz. Már kettő kimaradt. Felhívtam a szigethalmi volánbusz pályaudvart, ahol azt mondták, hogy valóban, de nem tudnak mit csinálni, olyan mértékű a dugó, hogy nem tudnak vezetőt ültetni a buszokra, mert nem ér vissza a járat, amivel indíthatnák a következőt. Igen, tudja, hogy két járat kimaradt és talán a következő félórás késéssel elindul, de hogy az mikor ér Halásztelekre, ötlete sincs.”
A Volánbusz válaszol
A fiára váró édesanya keserű panaszkodása után kérdéseinkkel megkerestük a Volánbuszt. Két teljes munkanap elteltével megérkezett a válasz, a vállalat kommunikációs osztálya az alábbiakat írta:
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
„Budapest bevezető útjain – különösen a Csepel sziget M0-ás körüli szakaszain – tapasztalható torlódások jelentős késéseket okoznak járataink közlekedésében. A torlódások, az egyszerre több helyen is zajló, nagyobb volumenű útfelújítási munkálatoknak köszönhetőek. Ezen forgalmi helyzetek előre nem tervezhetőek, amely miatt jelentősen nehezül a menetrend korrekció tervezhetősége.
A VOLÁNBUSZ Zrt. a felújítást megrendelő szervezetekkel és hatóságokkal együttműködve folyamatosan keresi azokat a forgalomtechnikai beavatkozási lehetőségeket, amelyek segítségével a közösségi közlekedés járművei előnyben részesíthetőek a személyautókkal szemben, így biztosítva az autóbuszok zavartalan közlekedtetésének lehetőségét. A budapesti agglomeráció úthálózata azonban nem minden településen teszi lehetővé az említett elsőbbségi közlekedés megvalósítását.
Társaságunk folyamatosan együttműködik a térségben jelenlévő MÁV-HÉV Zrt.-vel is annak érdekében, hogy utasaink számára alternatív, kötöttpályás eljutási lehetőséget biztosíthassunk. A késések okozta kellemetlenségek enyhítése érdekében Társaságunk kezdeményezte az autóbuszra megváltott bérletek elfogadását a HÉV vonalára. Ennek megfelelően 2018. július 16-tól, a Szigetszentmiklóson és az M0-ás autóút déli szektorában zajló útfelújítási munkálatok végéig, Szigetszentmiklós-Gyártelep és Millenniumtelep HÉV-állomások között a következő VOLÁNBUSZ-bérletek érvényesek: a szigetszentmiklósi 10 km-es környéki bérlet, és Szigetszentmiklós bármely megállójától, valamint Szigethalom, Autóbusz-állomástól vagy Halásztelektől Budapestig váltott VOLÁNBUSZ-bérlet. (Szigetszentmiklós és Budapest közötti utazás esetén utasunknak – a fenti bérletek mellett – a fővárosi szakaszra érvényes jeggyel, bérlettel, utazásra jogosító okmánnyal is rendelkezni kell.)
A fentiek értelmében, a felújítási munkálatok ideje alatt, különösen csúcsidőben továbbra is várhatóak késések, amelyek miatt utasaink türelmét és megértését kérjük.” – írja a Volánbusz.
Egy megoldási javaslat
A BudaPestkörnyéke.hu Facebook oldalán egyik olvasónk, Szabó Sándor Zsolt konkrét megoldási javaslattal is előállt. Azt kéri a busztársaságtól, hogy vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy „a járatok átszervezésével és besűrítésével megoldható lenne-e egy olyan konstrukció, hogy a Szigethalom-Csepel járatok megtartása mellett, egy olyan sűrített járatot iktatnának be a menetrendbe a katasztrofális helyzet normalizálódásáig, ami Szigethalom-Halásztelek II. Rákóczi F. út-Kisgyár utca-Somogyi Béla utca- Dózsa György utca- II. Rákóczi F. út-Szigethalom útvonalon járna. Ez a sűrített járat lehetőséget adna a Budapest felé tartóknak a sűrített, Ráckevei HÉV vonalára csatlakozni, valós alternatívát kínálva a gépkocsival való bejutás helyett.
Agglomerációs probléma
A dél-pesti helyzet nem könnyű, különösen nagy a félelem a hétfői naptól, az iskola kezdetétől. Az agglomeráció másik felén, Dunakeszinél is hasonló a helyzet, ott a Strabag nem készült el az M2-es felújításával, ezért állnak tömegek a dugóban. Annak aki az agglomerációból a fővárosba szeretne bejutni, majd délután hazamenni, egyre kreatívabban kell a közlekedésre gondolnia. Átszállások, kerülőutak, hosszabb menetidő, másik közlekedési szeszköz, új applikációk és még sorolhatnánk. Egy biztos: így sem ér majd oda sehová sem időben.
Kiemelt kép: illusztzráció