Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Érvek, amelyek a vállalatirányítási rendszer használata mellett szólnak

A vállalkozások sikeressége számos tényezőn múlik. Ezek közé tartozik a hatékonyság és az alkalmazkodóképesség is. Manapság e célok eléréséhez mindenképpen szükség van vállalatirányítási rendszer (ERP) alkalmazására.

A vállalatirányítási rendszer egyszerre képes arra, hogy optimalizálja a folyamatokat, valamint megalapozza a stratégiai döntéshozatalt. A következőkben felsorolunk és kivesézünk néhány érvet, amik az ERP-k használata mellett szólnak.

ERP-vel hatékonyan lehet kezelni a vállalati folyamatokat

Vállalatirányítási rendszer használatával hatékonyan és összehangoltan lehet kezelni a vállalati folyamatokat. Az ERP-k a különböző üzleti tevékenységek több területét összekapcsolják, ennek köszönhetően a szervezet teljes egészében képes egy közös információs platformon működni.

Mit jelent mindez a gyakorlatban? Vegyük például azt az esetet, amikor egy vásárló megrendel egy terméket vagy egy szolgáltatást. Ilyenkor egy ERP rendszer a rendelés folyamata során az értékesítési, a raktározási és a pénzügyi folyamatokat összekapcsolja. Ennek következtében rögvest látja az értékesítési csapat a rendelést, ha pedig egy termékről van szó, akkor a raktárkészlet csökken eggyel. Közben a pénzügyi részleg is értesül arról, hogy mekkora bevételre lehet számítani a rendelés következtében.

A fentiekből nyilvánvaló, hogy egy vállalat belső folyamatai rendkívül olajozottan tudnak működni vállalatirányítási rendszer használata esetén. Sokkal kevesebb lesz a feleslegesen elvégzett munka a cég életében, mint például a duplikált adatfelvitel.

A valós idejű adatok ereje

A vezetőség azonnal értesül a vállalkozás aktuális teljesítményéről, hiszen mindig bepillantást nyerhetnek a vezetőségi tagok a naprakész adatokba. Így sokkal egyszerűbbé válik a trendek, változások felismerése.

Ennek következtében gyorsabban lehet reagálni az új helyzetekre. Ha megnövekszik a kereslet egy termék iránt, akkor azonnal lehet lépéseket tenni a készletek növelése vagy a gyártási folyamatok finomhangolása érdekében, ezáltal pedig növelhető a vállalat profitja.

Automatizálható folyamatok

Egy vállalat életében vannak olyan ismétlődő folyamatok, mint az adatbevitel és a számlázás. Ha létezik egy közös információs rendszer, akkor minden adatot csupán egyetlen alkalommal kell rögzíteni. Így két legyet lehet ütni egy csapásra: csökken a hibalehetőségek száma, és a dolgozóknak sem adminisztrálással megy el az idejük jó része.

Az ügyfelek is profitálhatnak abból, ha egy vállalat ERP-t használ

A vállalatirányítási rendszereknek hála a vállalatok szorosabb, személyre szabottabb kapcsolatot tudnak kialakítani az ügyfeleikkel. A CRM modul az ügyfélkapcsolatok kezelését szolgálja, amely segítségével az ügyfelek adatait központilag lehet kezelni.

Az ügyfélszolgálatnak sokkal könnyebb a munkája, ha hozzáfér minden ügyfél adataihoz és előzményeihez. A kommunikáció gördülékenyebb lesz, a vásárló pedig azt érezheti, hogy fontos a cég számára.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: d4s.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.

Exit mobile version