Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Fontos lépés az egészséges levegőért – 2035-től kivezetik az EU-ban a belső égésű motoros autókat

Budapest, 2019. június 17. Villamospótló autóbusz halad a 4-es és 6-os villamos felújítás alatt álló megállójánál a Corvin-negyednél 2019. június 17-én. A június 15-én kezdődött pályafelújítás miatt a Corvin-negyedtől Újbuda-központ felé a 4-es, a Móricz Zsigmond körtér felé a 6-os jelzésű pótlóbusszal lehet továbbutazni. MTI/Balogh Zoltán

Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam megállapodásra jutott, melynek értelmében 2035-től nem lehet új, belső égésű motorral hajtott kisteherautókat és személygépkocsikat értékesíteni.

Megállapodtak

Az EU soros elnökségét jelenleg betöltő Csehország közölte, a tagállamok, az Európai Parlament és az Európai Bizottság tárgyalói megállapodtak abban, hogy az autógyártóknak 2035-ig 100 százalékos CO2-kibocsátás-csökkentést kell elérniük. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Még felülvizsgálják a döntést

Ez gyakorlatilag megtiltaná a benzin- vagy dízelüzemű új személygépkocsik és kisteherautók értékesítését a 27 országból álló blokkban. A döntést 2026-ban még egyszer felülvizsgálják majd.

Csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátást!

Az EU klímaváltozás elleni intézkedéscsomagja keretében a károsanyag-kibocsátást 2030-ig 55 százalékkal tervezik csökkenteni az 1990-es évek szintjéhez képest, a klímasemlegességet pedig 2050-re érnék el. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A környezetvédelem céljával

Az Európai Parlament június 8-án szavazta meg, hogy a gyártók a következő évtized közepétől csakis olyan személygépkocsikat és kisteherautókat forgalmazzanak, amelyek nem bocsátanak ki üvegházhatású gázokat.

Heves viták

A belső égésű motorral hajtott új autók értékesítésének tilalma azonban heves vitákat szült a jelentős autóiparral rendelkező Németországgal.

Átültetni a nemzeti jogszabályokba

Az EU-ban a személygépkocsik jelenleg az összes szén-dioxid-kibocsátás 12 százalékát teszik ki, míg a közlekedés összességében a kibocsátás mintegy negyedéért felelős. Az uniós tagállamoknak a most meghozott rendeletet át kell ültetni a nemzeti jogszabályaikba.

Jönnek az elektromos járművek

A belső égésű motorral hajtott járművek vezetési tilalmáról nem volt szó az ülésen, a döntéshozók ugyanis abban bíznak, hogy ezeket idővel elektromos járművekre cserélik majd.

A városlakók többsége támogatja

Egy idei felmérés szerint az európai városlakók többsége támogatja, hogy már 2030-tól tilos legyen a kizárólag belső égésű motorral szerelt új személygépjárművek értékesítése az öreg kontinensen. 

72 százalékos támogatottság Budapesten

A kutatásban többek között a varsóiak és a budapestiek egy része is részt vett. Közös pont, hogy a többség valamennyi városban igent mondott a „hagyományos” autók betiltására, Antwerpenben és Berlinben 51, Budapesten és Madridban 72, Rómában pedig 77 százalékos támogatottsága volt az elképzelésnek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció. Fotó: archív

Exit mobile version