Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Főpolgármester: Az elfuserált városfejlesztés és a CSOK miatt nőtt túl nagyra az agglomeráció

Elhibázottnak tartja a CSOK-ot, elfuseráltnak az elmúlt évtizedek városfejlesztését és túl sok az autó Budapesten – mondta Karácsony Gergely a 444.hu portálnak adott interjúban. A főpolgármester arról is beszélt, hogy a tömegközlekedési eszközökön olyan légkondik vannak, amelyek járványügyi szempontból nem jelentenek veszélyt és szeptemberben döntenek arról, megmarad-e a Nagykörúton a bringasáv.

Az utóbbi két hónapban több olyan budapesti intézkedés volt, ami egyértelműen az autózást igyekszik kevésbé vonzóvá tenni. Karácsony Gergely szerint mindenki egyetért azzal, hogy Budapesten túl sok az autó, de mindenki úgy gondolja, hogy a másik autóját kellene kizárni a városból. Nyilván így nehezen fog menni. De nem az az alapvető baj, hogy túl sok az autó, hanem hogy túl nagy a mobilitási igény.

A főpolgármester elmondta: Ez abból származik, hogy van egy elfuserált városfejlesztés az utóbbi 30 évből, ami óriási mobilitási igényeket generál azzal, hogy egyrészt van egy agglomerációba kiköltözés, amit sok rossz eszközökkel ösztönöztek ebben a 30 évben, legutóbb például a CSOK-kal – mondta a portálnak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A város szerkezete olyan, hogy a belvárosban van az összes munkahely és intézmény, és a külvárosok ilyen szempontból tulajdonképpen üresek. Az, hogy a külvárosi kerületeknek legyenek intézményei, külvárosi városközpontok, kisebb mobilitási igénnyel, ez szerepel az én programomban is, és ez most különösen aktuálissá válik – fejtette ki a főpolgármester.

A sebességhatárok csökkentésével kapcsolatban a város első embere elmondta: „Ma a budapesti lakóövezetek nagy többségében 30 a sebességhatár, de ezeket a területeket bővíteni kellene. Tematizálni szeretném, hogy a városon belüli balesetek számát csökkenteni kell. Ennek ezer más eszköze is van, de ez az egyik legfontosabb. Nem írjuk át mindenhol a sebességhatárokat, ez tévedés, mintaprojekteket mutatunk be a budapestieknek, és megkérdezzük róla a véleményüket.” – mondta.

A körúti és a többi ideiglenes kerékpársáv esetleges megmaradásával kapcsolatban Karácsony Gergely elmondta: „Most van az időszak, amikor lehet tesztelni a város működését, ezért vannak ezek a kerékpársávok, és szeptemberben döntünk a forgalomszámlálási adatok alapján.

Nyilván a körúti sávval kapcsolatban, ami kicsit szimbolikus ügy, több a kritika, de én nézem a forgalomszámlálási adatokat, és ezeket nem mindig támasztják alá. A Bartók Béla úton elképesztő kerékpárforgalmat generált az új sáv, volt, hogy majdnem annyi kerékpár volt ott, mint autó.” – mondta a bringát gyakran használó főpolgármester.

A tömegközlekedési eszközökön terjedő koronavírussal kapcsolatban Karácsony Gergely arról beszélt a portálnak, hogy olvasott olyan elemzést is, ami szerint nulla hatása volt a tömegközlekedésnek a járvány terjedésére, és hogy még az egyházi kórusoknak is nagyobb szerepük volt ebben, mint a buszoknak.

Szerinte azt a típusú fertőzést, amit a tömegközlekedést terjeszthet, a maszkviselés gyakorlatilag lenullázza. „A légkondicionáló berendezéseket átvizsgáltuk, és mi azt gondoljuk, hogy olyan légkondik vannak a buszokon, olyan szűrőik vannak, amik járványügyi szempontból nem jelentenek veszélyt. Előbb-utóbb a tömegközlekedés népszerűségét helyre kell állítani, mert egy város vagy nem közlekedik, vagy tömegközlekedik, nincs harmadik út.” – mondta a főpolgármester.

Kiemelt kép: Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere – Forrás: Facebook

Exit mobile version