Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Hogyan optimalizálhatjuk egy kezdő webshop költségeit?

Ha épp a közelmúltban vágtunk bele a webshopunk elindításába, természetesen az üzlet felvirágoztatásáig számos helyen a lehető legköltséghatékonyabb megoldást szeretnénk választani. Hogyan faragjuk le és optimalizáljuk a most induló webshopunk költségeit? Cikkünkben pontosan erre keressük a választ!

1. Készítsünk üzleti tervet!

A kezdő vállalkozások – köztük a webshopok – többsége nem rendelkezik üzleti tervvel, ezért a kiadásokat is nehezen tudják megtervezni. Ugyanis az online marketing világában pillanatok alatt el lehet szórni a költségvetésünk jelentős hányadát, ha pedig nem járnak sikerrel a kampányok, akkor rendkívül nehéz helyzetbe kerülünk.

Első lépésként érdemes minden marketing eszközt felsorolni, majd konkrétan meghatározni a rájuk fordítandó összegeket. Döntsük el, hogy mennyit szánunk keresőoptimalizálásra (SEO-ra) és PPC hirdetésekre, illetve közösségi média marketingre. Tervezzünk legalább fél évvel előre, és tartsunk ki a döntésünk mellett – tehát még akkor se billenjen el egyik vagy másik oldalra a költségvetésünk, ha valamelyik kampány nem hozza rövid időn belül az elvárásokat.

A webshop logisztika költségeit is számoljuk ki fillérre pontosan, és döntsünk egy megbízható fulfillment vagy szállítmányozási cég mellett. Ilyenkor azonban nem csak a minél alacsonyabb szállítási költséget tanácsos szem előtt tartani, hiszen a gyors és sérülésmentes szállításért mindig megéri egy kicsit többet fordítani a logisztikára.

2. Fókuszáljunk az alapokra!

Természetesen az egyedi arculat tervezése és a különböző, előnyös megjelenést nyújtó pluginok beépítése fontos a sikert illetően, de először mindig az alapokat kell rendbe rakni, hiszen az arculattervezés és az extra bővítmények vásárlása is súlyos kiadásokat jelenthet. Először tehát legyen valóban működőképes a webshopunk, és csak utána kezdjünk el az egyedi fejlesztésekre költeni.

TIPP: Ha nem mozgunk otthonosan a webshop készítés világában, inkább bízzuk szakértőkre a feladatokat. Így a fizetési rendszerek integrálásával és a hírlevélküldő beépítésével sem kell foglalkoznunk, és kizárólag az üzleti teendőkre koncentrálhatunk.

3. Szervezzük ki a logisztikát!

A logisztika kiszervezésével rengeteget időt, energiát és pénzt is megtakaríthatunk. Ha fulfillment mellett döntünk, akkor a raktározástól kezdve a csomagkezelésen át egészen a házhozszállításig profikra bízhatjuk a termékeink kezelését. Mivel a házon belüli webshop logisztika a raktárbérlés miatt igencsak költséges lehet, ezért célszerű egy kiforrott fulfillment szolgáltatást választani.

4. Mérjük az eredményeket!

A marketing kampányoktól kezdve a webshop fenntartási költségein át egészen a logisztikai kiadásokig mindent mérjünk a lehető legpontosabban. Az így kapott eredményekről pedig készítsünk legalább negyedévente egy riportot, hogy kiderítsük, milyen költségeket lehet lejjebb faragni. Ha a PPC kampány vagy a keresőoptimalizálás még egy év után sem hozza az elvárásokat, akkor érdemes elgondolkodni a kiadások csökkentésén vagy átcsoportosításán.

Ne essünk pánikba, ha néhány hónap alatt még nem lesz sikeres a webshopunk!

5. Automatizáljunk!

Amit csak lehet, automatizáljunk, hogy időt és energiát szabadítsunk fel. Automatizáljuk a számlázást és a logisztikai teendőket, illetve építsünk be chatbot-ot is, hogy ne kelljen ugyanazokra a kérdésekre századjára is személyesen válaszolnunk.

Természetesen a webshop indításának időszakában, amikor még csak szállingóznak a megrendelések, akár kézileg is könnyen elvégezhetjük az adminisztrációs teendőket, később viszont már elengedhetetlenné válnak az automatizált folyamatok.

Ha nem szeretnénk milliós havi kiadásokkal számolni, akkor fogadjuk meg bátran a fenti tanácsokat. Mindenekelőtt készítsünk egy alapos üzleti tervet, majd koncentráljunk az alapvető funkciók beállítására. Ha nem szeretnénk raktárat fenntartani, akkor pedig szervezzük ki teljes mértékben a logisztikát, és tartsuk számon még a legkisebb kiadásokat is. Ezenkívül automatizáljunk minden létező folyamatot, hogy végül már csak az üzleti teendőkkel kelljen foglalkoznunk.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company Media Group hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.

Exit mobile version