Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Így válassz jól éttermet!

Éttermek, bisztrók. Kellemes hangulatú, magával ragadó helyek, ahol a pihenés és az ételek iránti szeretet egy teljesen új szintre helyeződik. Egy étterembe látogatva a vendégnek már első pillantásra bele kell szeretnie a helybe, hiszen csak ekkor tudja magát teljes mértékben átadni a gasztronómia nyújtotta élménynek. Teljesen jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mégis mitől lesz jó egy étterem hangulata? Mi alapján érdemes a vendégnek kiválasztania a számára tökéletes helyszínt? Ezekre a kérdésekre keressük most a válaszokat, így érdemes velünk tartanod, amennyiben mindig is éheztél a tökéletes étteremválasztás titkaira!

Felejthető az étterem vagy csábító?

Nehéz téma következik, azonban nem kell mindjárt megijedni és strucc módjára a homokba dugni a fejünket, kedves olvasó! Ízlések és pofonok, így nem kell csodálkozni azon sem, ha egyikünk odáig lesz egy étteremét, a másikunk azonban negatív véleménnyel és élményekkel távozik majd.

Számodra milyen a jó, igazán ízletes étel? Csábító, tele izgalmas jegyekkel, netán egy csipet váratlanság az, amitől lázba jössz?

Az, hogy mi alapján jelentjük ki egy fogásról, hogy finom és számunkra tetsző, nagyon sok mindentől függ, azonban ezek a legfontosabb szempontok:

Belépve az ajtón: szerelem első látásra?

Amikor megérkezünk az általunk kiválasztott étterembe, már az ajtón belépve elsőre tudjuk, hogy a helyszín elnyeri-e a tetszésünket vagy sem. Apró tényezőkön múlik a megítélésünk, olyan dolgokon, amelyekre talán nem is gondolnánk.

Mindez nem egy tudatos folyamat, hiszen az étterembe lépve elsőként az atmoszféra, majd a pincérek megjelenése, udvariassága és a kiszolgálás módja dönti el, hogy jónak vagy rossznak értékeljük az itt tartózkodásunk pillanatait. Ezek mind apró impulzusok, nüanszok, amelyeket az agyunk folyamatosan raktároz és elemez.

Az emberi tényező éppen emiatt elengedhetetlenül fontos egy étterem megítélésében. Talán nem titok de a legtöbb esetben a felszolgálók hozzáállásán múlik egy étterem jó neve, ezáltal pedig a sikere is.

Ezután a következő lépcső a népszerűség felé az étlap. Ahogyan egy könyv borítója sok mindent elmond annak írójáról és a regény cselekményéről, az étlap is üzen az olvasója felé.

Ilyen a tökéletes étlap:

A nagy dilemma: mit várunk egy felszolgálótól?

Ahogyan már korábban írtuk, a felszolgáló az étterem arca, egyfajta reklámnak is nevezhetnénk, hiszen őt tekinti meg elsőként a vendég. Minden egyes kis szónak, mozdulatnak és gesztusnak hatalmas jelentése van, éppen ezért a pincéreknek nagyon oda kell figyelniük, hogy az udvariasság és az etikusság alapelveit szem előtt tartva mindig a vendég legyen az első helyen!

Ezek a tényezők kulcsfontosságúak:

Kritikus pont: mennyit várjak az ételre?

Érthető módon minden vendég nagy rémálma, amikor háromnegyed órákat kell várnia az ételre. A másik oldal, amikor alig 10 perc alatt tálalják elénk a kért fogást. Kissé gyanúsnak tűnhet mindez abban az esetben, ha frissensültet kértünk vagy egy bonyolultabb eljárással készített különlegességet.

A kellemetlen várakozást elősegítheti a felszolgáló hozzáállása és őszintesége, amely során elmondja, hogy miért tart hosszabb ideig az étel elkészítése.

A szemünkkel eszünk először

Ahogyan az első látásra szerelemhez is nélkülözhetetlen a szemünk, úgy a tökéletes étel befogadásához is szükségünk van rá. Éppen ebből következik, hogy a séf szaktudása és lehengerlő egyedisége nagyon fontos a vendég meggyőzése terén.

Az étterem tematikájától és stílusától függ a tálalás, lényeges, hogy azt tükrözze, amit maga az étterem. A csalódások elkerülése érdekében fontos tisztázni, hogy a fine dining tálalás csakis akkor várható el, ha valóban illeszkedik az étterem hangulatához, tematikájához

Ami azonban mindig jogos elvárás lesz a vendég részéről: a tálalás esztétikus, szép mivolta. Ugye mondanunk sem kell és már látod a lelki szemeid előtt a pillanatot, amikor a kedves vendég-aki ebben az esetben te vagy-már kapja is elő az okostelefonját és mielőbb lő pár képet a csodálatosan elkészített, gusztusos ételről.

A látvány elsődleges szerepet kap, utána pedig a feltálalt étel íze és illata lesz meghatározó. Éppen ezért nagyon fontos, hogy sose legyen sütőszagú a vendég elé tálalt étel. Bizalmat árasszon, ne pedig konyha illatot!

A végső döntés: ízlelés és megfelelő elkészítés

Ha eddig minden átment a szitán és a kedves vendég nem panaszkodott semmire sem, még akkor sem nyugodhat meg igazán az étterem személyzete, hiszen a mindent eldöntő elődöntő az étel elfogyasztását jelenti!

Mindez már abszolút szubjektív, hiszen mindannyian más ízekért,színekért, tálalásért és élményért vagyunk oda. Bármennyire is finnyás a vendég, az alábbi szempontokra érdemes figyelni, ha egy étterem nem szeretne beírást a panaszkönyvbe.

A hab a tortánk tetején: desszertre fel!

A fogyasztás végeztével a vendég általában előszeretettel rendel desszertet is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a desszert méltó módon zárja le az étkezést. Tökéletesnek és felülmúlhatatlannak kell lennie, olyannak, amiért a vendég szó szerint sóvárog.

Amit pedig a legtöbb vendéglátóegység sajnos nagyon elhanyagol: a jó kávé! A megfelelő időpontban felszolgált, forrón gőzölgő fekete kávé üzemanyag és egyben lelki feltöltődés!

Földöntúli élmény: így válassz szuper éttermet!

Bármilyen alkalomra is keresgélj, alábbi kis listánk segítségével garantáltan rálelsz majd arra az étteremre, amely még a csillagokat is képes lehozni számodra! Mindezt minőségi ízekkel, lenyűgöző színekkel és még ennél is nagyobb odaadással.

Ezek alapján a szempontok alapján válassz és dönts:

Ahol a vendégélmény új szintre helyeződik

Mi nem csak mondjuk, hanem tettekkel is bizonyítjuk, hogy a vendég az első helyen szerepel nálunk.

Izgalmas ételeinkkel és heti menüinkkel igyekszünk lázba hozni minden kedves vendéget és meggyőzni őket arról, hogy a Hoppá! Bistroba mindig érdemes visszatérni!

Amennyiben belefáradtál már a Tripadvisoron való kutakodásba és végre betérnél egy szuper helyre, akkor látogass el hozzánk és engedd meg, hogy lenyűgözzünk!

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.

Exit mobile version