Elkészültek a pesti alsó rakpart részletes fejlesztési tervei, a Városházának az a célja, hogy a belvárosi Duna-part a világ legszebb panorámájú városi tere legyen. Jelenleg a Parlament és a Szabadság híd közötti szakasz tervezése zajlik. A végső cél egy összefüggő vízparti, fásított gyalogos és biciklis sétány a Rákos-patak és a Csepel-sziget között. Ez olyan hosszútávú terv, amit, csak a ma még óvodába járó budapestiek érnek meg. A látványterveket a cikkünk alján nézheted meg.
Parlament és a Lánchíd közötti szakasz
A fejlesztés következő fázisában a Parlament és a Lánchíd között az Id. Antall József rakparton kettős fasort alakítanak ki, amely nemcsak esztétikai szempontból jelentős, hanem a város zöldfelületének növelésében is fontos szerepet játszik. Az autóforgalmat 30 km/h sebességre csillapítják, hogy biztonságosabbá tegyék a közlekedést, csökkenjen a zajszennyezés, de továbbra is biztosítva legyenek az autós közlekedés feltételei ezen a szakaszon. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Hétközben az autósoké, hétvégén a gyalogosoké
Ezáltal egy multifunkcionális tér jön létre, amely hétköznapokon az autós közlekedést szolgálja, hétvégén és ünnepnapokon pedig közösségi programok helyszíne lehet. Továbbá irányhelyes kerékpársávokat, új lejárókat és zebrákat is kialakítanak, hogy javítsák a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeit.
Zöldített szakasz
Az Id. Antall József rakpart északi részének fejlesztése már két részletben egyébként lezajlott. A főváros által az elmúlt években felújított és zöldített szakasz tervei a korábban elkészült Margit hídtól északra kezdődő és a Parlament előtti szakaszhoz is illeszkedtek. Széles járdát és fasort alakítottak ki, padokat helyeztek el, átépítették a lehajtót, az új, magas minőségű burkolat mellett felszámolták a korábbi szalagkorlátos autópálya-hangulatot is – írja az énbudapestem.hu oldal.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lánchíd és az Erzsébet híd közötti terület
A villamosok ezen a szakaszon, a Duna korzó mentén egy, a Dunával párhuzamosan futó viadukton közlekednek. Ez a viadukt Budapest egyik méltatlanul elfeledett értéke, de a nyári rakpartnyitások bebizonyították, hogy van értelme fejleszteni a viadukt alatti területet, hiszen ezen időszakok alatt sikerrel működik benne vendéglátóhely, tartanak beszélgetéseket, kiállításokat, filmvetítéseket. A viadukt megújítása tervezetten a 2-es villamos felújításával együtt történhet meg, ez a mostani köztérrekonstrukciós programtól technikailag független projekt.
Nem lesz átmenőforgalom a nagy szállodák alatti szakaszon
A Lánchíd és a Fővámtér között a Jane Haining rakparton idén nyolc új fát ültetnek el végleges helyükre, évelőágyásokkal kiegészítve. A végleges tervek szerint erre a szakaszra csak a kiszolgáló forgalom – például hajóállomások, városüzemeltetés, vendéglátóhelyek kiszolgálása – gépjárművei hajthatnak be. A rakpartnak ez a szakasza tehát a főváros szándékai szerint teljesen mentes lesz az átmenő autóforgalomtól, de erről végleges döntés a civil megállapodás által szabályozott módon születhet majd. Az autómentességről a forgalmi mérések alapján születik végleges döntés egy későbbi tesztidőszakot követően.
Erzsébet híd környéke
Az Erzsébet híd alatti terület teljesen gyalogos tér lesz, ahol fákat ültetnek és újra kettős lépcsősort alakítanak ki a mostani útpálya helyén. A gyalogos tér kialakítása során nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a közterület barátságos és biztonságos legyen. A lépcsősorok nemcsak a közlekedést, a Duna-parti pihenést segítik, hanem a közterület esztétikai értékét is növelik, ráadásul visszatérést jelentenek a rakpart ezen részének eredeti kialakításához. A lépcsősort a szocializmus alatt bontották el, hogy az addig vegyes funkciójú, élettel teli rakpartot belvárosi autópályává alakítsák.
Mindenki elégedett
Annak érdekében, hogy a pesti rakpart átalakításával mindenki elégedett legyen, mindenkit meg is kérdeztek. A fejlesztés partnerségben születik meg a budapestiekkel, valamint az érintett civil érdekvédelmi és szakmai szervezetekkel. Ebben az alábbi szervezetek vettek részt: Budapest Főváros Önkormányzata, Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, C8 – Civilek Józsefvárosért Egyesület, Járókelő Közhasznú Egyesület, Kis Távolságok Városa Alapítvány, Kortárs Építészeti Központ, Közösségfejlesztők Egyesülete, Levegő Munkacsoport, Magyar Autóklub, Magyar Kerékpárosklub, Magyar Közlekedési Klub, Magyar Település és Területfejlesztők Szövetsége, Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary, Országos Taxis Szövetség, Személyhajósok Szövetsége, Város és Folyó Egyesület, Város és Mobilitás Intézet, Az aláírás óta a témacsoporthoz csatlakozott a Belvároska Civil Társaság, a Budapesti Városvédő Egyesület, a Településfejlesztési Szövetség és a Védegylet is. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Itt vannak a látványtervek, ilyen lesz a belvárosi pesti rakpart
Kiemelt kép és a fenti képek forrása: MG Építész Kft./BKK/Főpolgármesteri Hivatal