Napokon belül online fórumon mutatja be a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a Városliget környezetének közlekedésfejlesztéséhez kapcsolódó tanulmányterveket. Egy dolog már most biztos: autóval nem lehet majd áthajtani a Városligeten az M3-as felé, vagy onnan a belváros irányába. Lesz viszont egy nagy parkolóház és sok minden más.
Állást foglalt a két érintett kerület
A fórumra azt követően kerülhet most februárban sor, hogy a 13. és 14. kerületi képviselő-testületek állást foglaltak a tervezést érintő alapvető kérdésekben. A fórumon az érdeklődök megismerhetik: a 3-as villamosgyűrű tervezett meghosszabbítását, a Mexikói úti M1 metró végállomáshoz tervezett P+R parkolóházakról kialakított elképzeléseket, a Rákosrendező vasútállomás felett átívelő, Szegedi úti felüljáró kialakítását, valamint a kapcsolódó, közúti-, kerékpáros- és gyalogos hálózatot. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Jobb összeköttetés
A tervezett intézkedések alapvető célja a 13. és 14. kerület között közvetlen összekötés megteremtése, a közlekedési módváltás támogatása és a Városligeten áthaladó autóforgalom megszüntetése.
Sétány lesz a kocsik helyén
Alig három hete írtunk arról, hogy a Városliget Zrt. kiírta a tendert a Kós Károly sétány átépítésének terveire, melyek a mai aszfaltozott autóút helyett valódi parki sétánnyá alakítják vissza a Városligetet kettévágó főtengelyt.
További autómentesítés
A tervek szerint teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. A forgalmi korlátozás a trolibuszokat természetesen nem érinti. Teljesen autómentes lesz a város ikonikus történelmi tere, a Hősök tere, mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt.
Parkolás sem lesz
Megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült, nemrég megnyílt új Dózsa György úti mélygarázs és a tervezett új Mexikói úti P+R látja el.
Nagy parkolóház épül
A tervezett összesen 1500 férőhelyes két új P+R parkolóház lehetőséget biztosít a módváltásra a külső kerületekből és az észak-, illetve kelet-pesti agglomerációból autóval érkezők számára, hiszen ők a gépjárműveiket lerakva kisföldalattira, villamosra, buszra, vagy trolira szállhatnak át.
Térképen így néznek ki a tervek
3-as villamosgyűrű
A Szegedi úti felüljáró fontos, régóta hiányzó kapcsolatot pótol a 13. és 14. kerületközpontok között és lehetőséget biztosít a 3-as villamosgyűrű meghosszabbítására, a közúti-, kerékpáros- és gyalogos átközlekedés feltételeinek javítására. A BFK által vezetett tervezésben nagy területen vizsgálják a közlekedési kapcsolatrendszert, számos további kapcsolódó elem tervezését is elvégzik.
Társadalmi egyeztetés
Vitézy Dávid így fogalmazott az eseményről a közösségi-oldalán: „Fontos számunkra, hogy társadalmi egyeztetés formájában lehetőséget biztosítsunk az érintetteknek arra, hogy véleményükkel formálják és alakítsák a terveket és részletesen megismerhessék a tervezési folyamat aktuális állapotát, eredményeit.”
Közösségi tervezés
A BFK rendszeresen megkérdezi a fejlesztéseik környékén élőket arról, hogy mi a véleményük a tervekről. A közösségi tervezésnek ezt a formáját a Vitézy Dávid vezette fejlesztési központ honosította meg Magyarországon. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Hősök tere – Fotó: BPK