Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből kiderült, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, és hamarosan ki kell cserélni. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás. A saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van.
Cserélik a sarukat
Az autópályakezelő arról számolt be, hogy az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott és hamarosan ki kell cserélni. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
A híd stabilitását biztosítja
A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás. A saruk a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek egyenként közel 10 tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2x2x0,35 méter.
Elzárják a forgalomtól
A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. Emiatt szeptember 2.-tól várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárni a Kőröshegyi völgyhidat.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Szeptember 2-től kezdődik a munka
A nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezik a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében. Az MKIF jelezte, hogy a híd zárásról és a terelőutakról az önkormányzatokat értesítették, a saruk cseréjének lehetséges nyár végi, szeptember eleji időpontjáról pedig már áprilisi közleményünkben jó előre szóltak. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Így lehet majd közlekedni
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
- A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
- Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni. A saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (négy helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.
Kiemelt kép: