Komfortosabbá és biztonságosabbá válhatnak a Duna-menti (EuroVelo 6) kerékpárút 1., 2. és 3. kerületi szakaszai. A fejlesztés célja, hogy Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalán biztonságosabban és gyorsabban lehessen haladni, úgy, hogy a sétálókkal, gyalogosokkal kevesebb legyen a konfliktus. A fejlesztés segíti, hogy még többen válasszák a kerékpárt munkába és iskolába járáshoz, vagy szabadidős céllal a belváros és Óbuda-Békásmegyer, valamint a környező települések között.
A Dunához közel épül meg
Az 1., 2. és 3. kerületet érintő, kiemelt jelentőségű projekt során korszerűbb lesz, és részben új nyomvonalon, a Dunához közelebb épül meg a békásmegyeri Barát-patak és a Lánchíd közötti kerékpáros útvonal. A tervezett útvonal az északi városhatárnál közvetlenül kapcsolódik a 2020-ban átadott, Békásmegyer és Szentendre közötti EuroVelo 6 kerékpárúthoz, délen pedig a Lánchíd-felújítás keretében megújuló gyalogos és kerékpáros aluljárón át a Duna-menti kerékpárút déli részéhez csatlakozik. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Budapest és az agglomeráció érdekében
A tervezett fejlesztések egyszerre szolgálhatják a budapestiek, az agglomerációban élők és a régióba érkező turisták, kirándulók érdekeit. A főváros egyik legszebb területét érintik a Duna-parton, ahol a korszerűsítés után a kerékpárral közlekedők és a gyalogosok is biztonságosabb környezetben élvezhetik a kilátást.
Mindennapi és turisztikai használatra
A Folyók útja elnevezésű EuroVelo 6 kerékpáros útvonal budapesti szakasza az egyik legforgalmasabb a városban, érinti a budai oldalon a Bem rakpartot, Óbudát és Rómaifürdőt is. A békásmegyeri Barát-patak és a Lánchíd között átalakítani tervezett kerékpáros útvonal hossza 13,3 kilométer.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Mindenre alkalmas
A tervezéskor fontos szempont volt, hogy turisztikai, rekreációs és napi közlekedési célra egyaránt alkalmasak legyenek a létesítmények. A tervezett megoldások között szerepel új kerékpárút és sétány építése, a meglévő kerékpárút burkolatának szélesítése, felújítása, útbaigazító táblarendszer kialakítása, valamint a csomópontok biztonságosabbá tétele. A tervek nemcsak a kerékpárút fejlesztését, hanem egyes szakaszokon a Duna-menti sétány kiépítését is tartalmazzák.
Jövőre elkészülnek a kiviteli tervek
A kerékpáros útvonal terveinek engedélyeztetése elindult. A tervezési és kivitelezési feladatok 50-50 százalékban kormányzati és fővárosi forrásból valósulnak meg, a kiviteli tervek az engedélyezési eljárások lefolytatása után, várhatóan 2024 elején állnak rendelkezésre. Ezt követően a kivitelezési munka közbeszerzés útján kiválasztott kivitelező bevonásával azonnal megkezdhető, hiszen a forrás részben rendelkezésre áll.
Kerékpáros pihenő is épül
A tervezett beruházás keretein belül az Újpesti vasúti híd környezetében a jelenlegi rendezetlen területen kerékpáros-pihenő épül. A Gázgyár utca és a Mozaik utca között a Duna közelébe kerül a Duna-menti kerékpáros útvonal, elválasztott gyalog- és kerékpárút épül a volt gázgyári terület mentén, a Hamvas Béla sétány felújításával kerékpározásra és sétára alkalmas utat alakítanak ki. A H-híd és a Szent XXIII. János pápa park között is közvetlenül a Duna mellett épül kerékpárút, ehhez mintegy 500 méteres hosszúságban támfal lesz kiépítve; a Szent XXIII. János parkban tájépítészek által megtervezett környezetben kerékpáros-pihenőt alakítanak ki.
Középpontban a biztonság
A Budapest Garden (Görzenál) előtti támfal sarka szintén átépül, ezzel javítva a beláthatóságot, így a kerékpározás biztonságát, egyúttal – a kerékpárút szélesítése érdekében – a közvilágítási oszlopokat is áthelyezik. A rakparti út mentén, illetve a Margit hídig tartó szakaszon felújítják és kiszélesítik a kerékpárutat, és a teljes szakaszon lesz közvilágítás. A Csalogány utcai villamoskeresztezést is átépítik, hogy biztonságosabban lehessen kerékpározni.
Összehangolják a projekteket
Az új nyomvonalak kiépülésével a mai, Árpád fejedelem úti, illetve Óbuda Főtér környéki kerékpáros útvonalak nem szűnnek meg, továbbra is az ott közlekedőket szolgálják. További jó hír, hogy a Római part megújítását szolgáló közösségi tervezés figyelembe veszi az EuroVelo útvonalat is, a projektek összehangolása jelenleg is folyik.
Autót felváltó lehetőségek
A BKK a Fővárosi Önkormányzattal szorosan együttműködve igyekszik megteremteni annak a feltételét, hogy a közlekedők a számukra legmegfelelőbb közlekedési eszközt válasszák. Az autót felváltó lehetőségek haszna nemcsak társadalmi, hanem környezeti is. Csökken a zaj- és a légszennyezettség, javul a levegő minősége, élhetőbbé válnak a zsúfolt fővárosi útszakaszok. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: tovább folytatódnak a kerékpárút-fejlesztések. Fotó: BKK