A régebbi buszok klímája nem képes felvenni a lépést az újakkal, a jelen helyzetben az is nagy erőfeszítés, hogy egyáltalán tudják szállítani az utasokat – ezt írta a BKK azután, hogy az utasok arra pnaszkodnak, nem megy a klíma a metrópótlókon.
Nem kapcsol klímát
A Telex több olvasója is jelezte, hogy Budapesten a hőségben nem megy a metrópótló buszokon a klíma. Az egyik levélben az állt, hogy „Ma brutális helyzet volt, jeleztem a sofőrnek, aki közölte, hogy felsőbb utasításra nem kapcsol klímát.”
Túl öreg buszok
A lapnak a BKK ezt válaszolta: „jelentős erőfeszítések kellenek, hogy a közel 14 éves átlagéletkorú autóbuszflotta üzembiztosan el tudja szállítani az utasokat. Az általános tapasztalat, hogy a régi járművek klímaberendezésének teljesítménye és hatásfoka a kánikulában már nem képes felvenni a lépést az új járművek erősebb, nagyobb teljesítményű rendszereivel.”
8 héte pokol
A cég szerint az idei nyáron 8 héten keresztül – augusztus közepéig – jelentősen hosszabb szakaszon, a Kőbánya-Kispest – Göncz Árpád városközpont közötti szakaszon helyettesítik buszok a metróforgalmat. Ehhez pedig már 15-20 éves járműveket is bevetnek, ezeken pedig nem működik megfelelő klíma, így nem kockáztatnak.
Számolgatás
Azzal is indokolják a döntést, hogy maximum 10 fokkal tudják csökkenteni a hőmérsékletet, és ez 38 fok esetén 28 lenne, az pedig már, „különösen a napos oldalon utazva már nem biztosítja a kívánt hőérzetet”. Ha pedig az utasok – érthető okokból – elkezdik kinyitogatni az ablakokat, akkor a hűtés maradék hatása is elvész.
Elvileg nem kapcsolhatja le a klímát a sofőr
Ennek némileg ellentmonbd, hogy a BKK szterint „ha a külső hőmérséklet átlépi a 24 Celsius-fokot, akkor kötelező a klímaberendezések használata”. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Lehet, hogy lesznek új buszok
A közlekedési cég terve szerint idén év végéig 135 új autóbusszal frissítik a járműparkot. Az új buszok klímaberendezései megbízhatóbbak lesznek.
Egy tavalyi felmérés
A BKV járműveinek klímájával már tavaly is gond volt. A Közlekedő Tömeg Egyesület akkori felmérése szerint a budapesti buszok kevesebb mint 40 százalékán működött jól a klíma.
Minimális hatás
Leginkább a Mercedes Conecto és a szóló Mercedes Citaro autóbuszokkal kedvezőek a tapasztalatok (bár ezek között is van kivétel). A maradék buszok egyik részén a klímának csak minimális hatása volt, mert a berendezést már gyárilag alulméretezték vagy nem tartották megfelelően karban.
Fotónk illusztráció.