Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Meghökkentő tanács a MÁV-tól: ha nem éri el a csatlakozást, éjszakázzon a váróteremben!

Forrás: Facebook

Közleményben tanácsolja a MÁV azon utasainak, akik nem érik el a csatlakozást, hogy a váróteremben várják meg a másnap reggeli vonatot. Mindezt a cseh vasútvonalon történő pályafelújítási munkák miatt megváltozott menetrenddel magyarázza és azokat érinthetik, akik Berlinbe vagy Varsóba vonatoznának.

Felújítások a cseh vasút területén

A cseh vasút területén október 1-jétől 13-ig, valamint október 25-től december 1-jéig éjszakánként pályafelújítási munkálatokat végeznek Přerov és Ostrava állomások között. A Metropol EuroNight (EN 476) és a Metropolitan EuroCity (EC 270) közlekedésében változásokat vezetnek be – kezdődik a MÁV közleménye.  A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Erre figyeljen, aki utazik

A Metropol EuroNight (EN 476) ülőhelyes kocsikkal csak Břeclav állomásig közlekedik. A Nyugati pályaudvarról 17:29-kor induló Metropolitan EuroCity (EC 270) szintén csak Břeclavig közlekedik, mert a Metropol EuroNight (EN 476) vonatszerelvényét, vagyis a prágai hálókocsit, a berlini és varsói háló-, illetve fekvőkocsikat, továbbá a Břeclavig közlekedő ülőhelyes kocsikat ez a Metropolitan EuroCity (EC 270) továbbítja.

Mentesítővonat is lesz

Az esti utolsó Metropolitan EC-vel Prágába utazók részére Břeclavból 21:07-kor mentesítővonat indul, amely Prágába 0:19-kor érkezik. A berlini és varsói kocsicsoport Břeclavból módosított menetrend szerint, 22:02-kor indul tovább 456-os számú NightJet vonatként.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Átszállhatnak hálókocsiba

Azon utasok, akik a Metropol EN (EN 476) Prágába közlekedő 364-es számú hálókocsijába váltottak jegyet, de a kocsit továbbító, a Nyugati pályaudvarról 17:29-kor induló Metropolitan EC-t (EC 270) nem érik el, a Nyugati pályaudvarról 19:29-kor induló vonattal (EN 476) utazva Břeclav állomáson átszállhatnak a hálókocsiba.

Éjszaka a váróteremben

Akik a Berlinbe vagy Varsóba közlekedő kocsicsoport valamelyikébe váltottak jegyet, de a kocsit továbbító vonatot nem érik el, Břeclav állomáson a váróteremben várakozhatnak, másnap reggeli – zárul ezzel a figyelemfelkeltő mondattal a közlemény. A szöveg utolsó bekezdése annyira meglepő volt, hogy Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is késztetést érzett, hogy kommentárt írjon a MÁV Facebook-oldalán – szúrta ki a portfolio.hu.

„Tényleg ez a hivatalos mondás?”

„Sok tízezer forintba kerül egy fülke ezeken az éjszakai vonatokon, melyek Budapestet a német és a lengyel fővárossal kötik össze, én is használtam mindkettőt az elmúlt hónapokban. Tényleg az a MÁV hivatalos mondása az utasainak, hogy aludjanak a padon a breclavi állomáson? Ezt nem akarnám elhinni, ha nem olvasnám leírva” – írja Vitézy.

Levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

A BudaPestkörnyéke.hu adott hírt arról pénteken, hogy az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat.

Nem várnak

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, ugyanis az a cél, hogy Ausztriában továbbra is pontosan járjanak a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.

Felfoghatatlan

„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe” – írta Facebook-bejegyzésében Vitézy.

Megoldható feladat lett volna

A korábbi közlekedési államtitkár szerint ez a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött.  A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció

Exit mobile version