Megszűnő vonalak, kisiklott vonatok, késő szerelvények, lepukkant állomások és pályaudvarok. Nagyjából így néz ki a Fidesz-KDNP 15 éve után a Magyar Államvasutak. Az Orbán-kormány most kommunikációs hadjáratot indít, hogy elmondják az embereknek, nem olyan rossz a MÁV, mint amilyennek látszik.
2 milliárd forint
Kommunikációs offenzívába kezdett a MÁV, idén már csaknem kétmilliárd forint keretértékben szerződtek a kormány kedvenc plakátosaként emlegetett Balásy Gyula cégeivel, az összeg jelentős része a MÁV 10 vállalásának kommunikációjára mehet el. A vasúttársaság július végén egy újabb, ezuttal nettó 948 millió forintos keretszerződést írt alá a nyíltan kormánypárti Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciumával az említett vállalások kommunikációjára – írta a Hvg.hu. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Negatív közhangulat
A portál birtokába jutott, nyáron aláírt szerződésben részletesen rögzítették a kommunikációs célokat, ezek között szerepel „a Társaság erőfeszítéseinek transzparens bemutatása, a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása, valamint a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése”.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Így néz ki Rákosrendező
MÁV népszerűsítése
A céloknál megjelenik a szolgáltatásfejlesztési elemek népszerűsítése, az edukációs és társadalmi felelősségvállalás célzatú kampányok lebonyolítása, valamint egyéb brand- és kereskedelmi hirdetések ellátása is. A szerződésben a MÁV-csoport 2025 második és harmadik negyedévére promóciókat és kitelepüléseket tervezett, emellett 3-6 rendezvény megszervezését is előírta.
Van rá pénz
Az RTL-nek a MÁV azt nyilatkozta, hogy a kommunikációs kampányra költött 2 milliárd forintot hatékonysággal megspórolták, így van rá pénzük.
Vonatkisiklások listája
- 2024. október 21. — Keleti pályaudvar. Vonat kisiklott a pályaudvarnál; forgalmi fennakadás, több járat késése, a MÁV szerint egy csúcssín eltörése lehetett a kiváltó ok. Sérülés nem történt.
- 2025. március 7. — Budapest, repülőtérhez vezető vonal. Kerozint szállító tehervagonok kisiklottak és egy tartály az úttestre borult; személyi sérülésről a beszámolók szerint nem volt hír, de a helyszínre és a forgalomra jelentős hatás volt.
- 2025. május 17. — Hegyeshalom–Rajka (GYSEV vonal, határvonal közelében). Nehézárut (transzformátor-szerelvény) szállító tehervonat kisiklott: négy tengely lépett ki, 130 méteres pályaszakasz sérült; a vonal korlátozással (10 km/h) és éjszakai lezárásokkal került részleges helyreállítás alá.
- 2025. augusztus 4–9. körül — Rákosrendező (Budapest). Tolatás közben kisiklott egy mozdony; a helyreállítás napokig tartott, a MÁV vizsgálatot rendelt el, forgalmi korlátozásokkal járt.
- 2025. szeptember 12. — Magyarkút / Vác–Balassagyarmat vonal. Egy ötkocsis Bz-típusú személyvonat több kocsija kisiklott és az árokba dőlt; a vonaton kb. 20 utas volt, két MÁV-dolgozó megsebesült könnyebben. A MÁV vezérigazgató vizsgálatot rendelt, a rendőrség büntetőeljárást is indított a közlekedés biztonsága elleni gyanú miatt. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Vonatok Rákosrendezőn – Fotó: Budapestkörnyéke.hu
