Az online játék nem veszít népszerűségéből; az asztali gépes és mobil játékosok még a korábbiaknál is többet játszanak. Folytasd a cikk olvasását, hogy megtudj néhány lenyűgöző online játékos statisztikát és trendet, amely megmutatja, hogy hol van most a játékipar és merre fog továbbhaladni majd a közeljövőben.

Statisztikák az iGaming iparágból 2022-ben

Egyértelmű persze, hogy az egyszemélyes játékoknak is lehet beszippantó történetépítése és órákig ott lehet előttük ülni, de így kimaradunk egy nagyon fontos aspektusból – a közösségi életből. Ez az, ahol az online játékipar színre lép. És ha megnézzük az online játékos statisztikákat, akkor azt fogjuk látni, hogy ez az iparág minden aspektusát figyelve is növekszik.

  • A videójátékos ipar folyamatosan bővül, több milliárd játékos élvezi a videójátékok izgalmait világszerte.
  • A mobil videójátékos piac a legnépszerűbb a piaci részesedést tekintve, a konzolos játékok jönnek a második helyen és a PC-s játékok az utolsók a sorban.
  • A nemek közötti különbség nagyon kicsi a videójátékos szektorban, a játékosok 55%-a férfi, 45%-a nő.
  • A videójáték-függőségre vonatkozó statisztikák azt mutatják, hogy a világ összes játékosának kevesebb, mint 10%-a küzd függőséggel a videójátékok vonatkozásában és ők többnyire férfiak.

Mielőtt belemegyünk a specifikus platformok részleteibe, jöjjön néhány általános statisztika és iGaming trend a Filmora jóvoltából arról, hol tart most az online videójátékos szektor.

  • A millenniumiak 77%-a és a Z generáció 81%-a játszik videójátékokat.
  • A Z generációsok átlagosan 7 óra 20 percet töltenek videójátékokkal hetente, miközben a millenniumiak ennél kevesebbet, 6 óra 50 percet.
  • Az átlagos játékos 31 éves. A 18 és 34 éves kor közötti korosztály a játékosok leggyakoribb kora, a teljes korfa 38%-át ők fedik le. Utánuk jönnek a játékosok 20%-át képviselő 18 év alatti korosztály. A játékosok között a legkevesebben a 65 év felettiek vannak, ők az összes játékos 7%-át képviselik.

A férfi játékosok esetén jobban látható, hogy túlzásba viszik a játékot, mint a női játékosoknál. Bár a játékosok teljes száma, akik függőségbe estek a játékoktól a teljes játékosszám 10%-át sem éri el, a tendencia egyértelműen azt mutatja, hogy függőség inkább férfiaknál alakul ki.

Milyen nagy az online játékos szektor?A játékipar bevétele 178,2 milliárd dollár és mivel az online játékos szektor ennek nagy részét képviseli, nem nyúlunk mellé, ha azt mondjuk, hogy az online játékipar óriási napjainkban.
A játékok mekkora százaléka online?Ha azt nézzük, hogy minden játék, amelyet legalább egyszer online letöltéssel frissítettek, akkor ez többé már nem releváns kérdés. Ha azt nézzük, hogy mennyi játékos van online a cikk írásának pillanatában, a Steam statisztikái azt mutatják, hogy az elmúlt 48 órában 16 és 29 millió játékos volt online.
Mennyi játékos van online most?A szám játékonként változik. Például a Lost Arkban, napjaink egyik legnépszerűbb játékában több mint 867400 játékos van online a cikk írásának pillanatában.

Népszerű játékműfajok az iGaming iparágban

Az alkalmi játékok a legnépszerűbb műfaj. Míg sok alkalmi játékot, mint a passziánszt vagy a Tetrist egyszemélyes PC-s játékra tervezték, nagyon soknak vannak online játéklehetőségei is vagy más módon lehet velük többjátékos módban játszani. A játékosok 63%-a rendszeresen játszik alkalmi játékokkal, így ez a legnépszerűbb játékműfaj a videójátékos piacon.

Sok online játékos áthidalja az űrt az akciójátékok (például Super Mario Odyssey vagy Grand Theft Auto) és a lövöldözős játékok között (például Fortnite vagy Call of Duty: Warzone). Azonban ez a két műfaj még így is a játékosok 39%-ának preferált választása.

Az autóversenyes játékok népszerűsége továbbra is növekszik, köszönhetően az olyan online versenyszimulátoroknak, mint az Assetto Corsa vagy az iRacing. A játékosok 37%-a szerint az autóversenyek a kedvencek játékaik, olyan arcade típusú játékokkal, mint a Need for Speed vagy a Forza: Horizon, amelyek szintén népszerűek. A Battle Royale típusú játékosok szintén hihetetlenül népszerűek lettek az elmúlt években.

Az MMORPG piac a fókuszt a masszív játékon belüli világokra helyezi, ahol játékosok együtt játszhatnak, növelhetik karaktereik szintjét és segíthetik egymást küldetésekben és kalandokban. A Mordor Intelligence becslése szerint a piac 2026-ra 9,5%-os összetett éves növekedési ütemmel fog majd nőni.

Más népszerű iGaming irányok 2022-re

Az iGaming több fontos trendet is mutat 2022-ben, így az online játékok sportként való űzésének terjedését. Az e-sportok eddig is hihetetlenül népszerűek voltak, de látható, hogy ez a trend tovább folytatódik. Szintén komoly trendként van jelen az online játékok világában a VR, azaz a virtuális valóság, amikor már tényleg úgy érezheti a játékos, hogy ott van kedvenc karakterével kedvenc világában.

Mobil játékok

A mobil játékok népszerűsége is folyamatosan növekszik, rengeteg felhasználó dönt úgy, hogy a kanapéja kényelméből játszik, ahelyett, hogy az asztali gépe vagy laptopja előtt üldögélne. A mobilos játékok becsült bevétele 2021-re 93.2 milliárd dollár, ami 7,3%-os növekedés 2020-hoz képest, tehát tényleg bődületes a bővülés üteme.

A virtuális valóságos játékok

A virtuális valóságos játékok népszerűsége emelkedik, a Steam felhasználók 2,14%-a rendelkezik VR (virtuális valóság) felszereléssel, ami 0,21%-os emelkedést jelent januárhoz képest. A Steamen 20-30 millió napi felhasználó van, ami azt jelenti, hogy bár ez a százalék még nem túl nagy, a tényleges szám ennél jóval nagyobb. Az Oculus Quest 2 a legnépszerűbb VR sisak, a Steam játékosok több mint 47%-a használja elsőszámú VR sisakként.

E-Sport

Ha tényleg izgalmas trendre akarunk rávilágítani, akkor az e-sportok népszerűségének és bevételének gyors növekedését lehet megemlíteni. Miközben 2016-ban a teljes bevétel ebben a szektorban 493 millió dollár volt, 2021-re ez a szám már háromszorosára nőtt, és az e-sportok származó bevétel elérte az 1,65 milliárd dollárt.

Ennek a bevételnek a 40%-a szponzoroktól érkezett, a maradék pedig a reklámokból, médiajogokból, játékkiadói díjakból, reklámtermékekből és jegyekből.

Szerencsejátékok

Az online játékok között kiemelt helyet foglalnak el az online szerencsejátékok. Az egyéb online játékokkal szemben ezeknél a legnagyobb különbség az, hogy nem csak a szórakozásért játszunk, hanem a lehetséges nyereményekért. Két fontos szegmense van ezeknek, az egyik az online sportfogadás, a másik pedig az online kaszinók világa. Ezekből már most több száz érhető el a világon és Magyarországon és elmondható, hogy évről-évre egyre több jelenik meg belőlük.

2022-ben és a következő években a legnagyobb trendnek az tűnik, hogy a digitális pénzek, a kriptovaluták teljesen átveszik az uralmat a szektorban, már most is van csak kriptovalutás online szerencsejátékos oldal és nincs is már nagyon olyan népszerű platform, ahol legalább bitcoint ne fogadnának el. Ez pedig együtt jár azzal is, hogy már olyan helyeken is hozzá lehet férni a szerencsejátékokhoz, ahol korábban erre nem volt lehetőség és példa.

Szintén fontos irányvonal az online szerencsejátékok világában az elmozdulás a mobilok világa felé. Már most is több fogadást kötnek mobilról, mint hagyományos módon és ez a jövőben tovább fog folytatódni. Ugyanígy, egyre népszerűbbek azok az online kaszinók is, amelyek nem csak mobilra optimalizáltak, de saját natív mobil applikációval is rendelkeznek.

Online kaszinó oldalak nem hagyományos szerencsejátékokkal

Az online kaszinók már rég nem csak a nyerőgépekről ismertek. A modern kaszinók komoly választékot kínálnak játéktípusokból, kombinálva az iGaming trendeket a pénzért történő játék izgalmával. Sok kaszinóban most már minimum befizetési limitek vannak, úgyhogy a játékosok érezhetik az adrenalinlöketeket, miközben nem költenek túl sok pénzt. A modern kaszinók fő problémája a sok szürke oldal. Így, mielőbb szerencsejátékokat jtászanál, el kell olvasnod az értékeléseket az adott magyar kaszinóról.

Az ilyen oldalakon a játékosok véleményét teszik közzé, megnézhetjük a kaszinó biztonsági tényezőit, az engedélyek elérhetőségét és a jelenlegi bónuszokat az összes feltételükkel. Az egész folyamat megértéséhez azt javasoljuk, hogy olvass értékeléseket a kaszinó oldalakról. Az online kaszinó oldalak értékeléseit olyan oldalakon olvashatjuk, mint az onlinekaszinojatekok.com oldal, ahol mindent megtudhatunk a szerencsejátékokról.

Közösségi játék

Végül de nem utolsósorban, 2020-ban a játékosok 65%-a azt mondta, hogy játszanak játékokat egymással, akár online, akár személyesen. 2021-ben ez a szám 77%-ra emelkedett, ami tökéletesen megmutatja, hogy mennyire fontos lett a játékok közösségi aspektusa.

(X)