Nincs könnyű helyzetben Budakeszi polgármestere Győri Ottilia, amikor a település közlekedésével kapcsolatban történik valami. Ilyenkor sokan kritizálják, vagy mint legutóbb, kigúnyolják a Facebookon. Most arról írt hogy megpróbál átprogramoztatni két forgalomirányító lámpát.

A Budakeszi fulladozik az átmenő forgalomtól. A helyiek joggal vannak kiakadva azon, hogy az alig pár kilométer hosszú településen egy-egy forgalmas időszakban néha egy órát is araszolhatnak. Nincs elkerülő út, nincs valódi alternatíva.

A Zsámbéki-medence felől Budapestre ömlő autósok is Budakeszin keresztül érkeznek a 2. kerültebe. Páty és Telki irányából naponta autósok ezrei araszolnak át Budakeszin. A helyzet még rosszabb lesz, ha figyelembe vesszük, hogy fél év múlva Pátyon két nagyobb lakóparkot adnak át, vagyis sokkal több autós érkezik Budakeszire.

A helyi polgármester, Győri Ottilia mindenhol kétségbeesetten elmondja, ő mindent megtesz a dugók ellen. A polgármester hatásköréből most arra futotta, hogy ígéretet kapott, hogy átprogramoznak két jelzőlámpát Budakeszin, erről posztot is írt ez sokaknál kiverte a biztosítékot, mások örültek neki.

A településen élők attól félnek, hogy az újraprogramozott lámpáktól sokkal hosszabb lesz a sor, a helyiek ismét rosszabbul járnak.

Győri Ottilia nincs irigylésre méltó helyzetben ha Budakeszi közlekedési gondjairól van szó és úgy tűnik megoldása sincs. Korábban írtunk arról, itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy Budakeszi polgármestere az M0-ás városhoz közeli, hiányzó szakaszának megépítésében látta a megoldást. Az M0-ás városhoz közeli szakaszának megépítését a kormányzat azonban lesöpörte az asztalról, így Budakeszi B-terv híján megoldás nélkül maradt, a polgármester pedig elcsendesedett, nincs napirenden Budakeszi közlekedésének alapvető reformja.

A jelenlegi kampányban a Győri Ottilia ellenzéke sem kínál hathatós megoldást. Környezetvédelmi megoldásokkal, új szelektív tárolókkal és a közösségi közlekedés fejlesztése című általánosságokkal kampányolnak. Úgy tűnik tehát, hogy a budakeszi lakosok magukra maradtak és bele kell törődniük az egyre nyomasztóbb dugókba. Még azoknak is gondot okoz a dugó, akik busszal járnak, hiszen a közösségi járművek az autósorban araszolnak, kiszámíthatatlanná téve a budapesti, majd a hazaérkezés idejét.

Dugóelhárító javaslatok

Kreatív politikusoknak megfontolásra ajánljuk: Budakeszi elkerülő út megépítése, 2-es metro Déli-Pályaudvartól hegy alatt történő meghosszabbítása Budakeszi-Páty-Zsámbék útvonalon, de akár közúti alagút is épülhetne a BAH-csomópontig.

A legkézenfekvőbb megoldás, amivel tényleg kampányolhatnának, de eddig senkitől sem hallottuk: a biatorbágyi vasútvonalból egy 4 km-es leágazó megépítése Budakeszi irányába, így a település be lenne kötve az elővárosi vonatközlekedési hálózatba. Ha egy állomás épülne az Premier Outletnél, elképzelhető, hogy ők is beszállnának a költségekbe, hiszen sokkal több vásárló érkezne hozzájuk a fővárosból.

Megoldás tehát lenne, már csak olyan vezetőre lenne szüksége Budakeszinek, aki képes egy nagyobb beruházást elősegíteni, lobbizni érte. Győri Ottilia kormánypárti jelölt, akár neki is ugorhatna egy valódi megoldásnak, egy olyannak, amire évtizedek múlva is emlékeznek, mert akkor is jól működik. Milyen más küldetése lehet egy politikusnak?

Kiemelt kép: Győri Ottilia – BPK montázs: Győri Ottilia fotójának forrása: Facebook/Győri Ottilia, háttérkép: Kereszteződés Budakeszin, forrás: BudaPestkörnyéke.hu