Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Trükkös lopás a budapesti OMW-kúton: Ez veled is megtörténhet! Így nyitják ki és lopják el az autódat egy olcsó kínai kütyüvel

A fehér Renault tulajdonosa megtankolta az autót a budapesti benzinkúton, bezárta a kocsit és elindult fizetni. Alig hagyta ott az autóját, a tolvaj már odaosont és kinyitotta az autót, majd lelépett a kocsiban talált értékekkel. Kiderült, egy olcsó kínai kütyüvel nyitotta ki a másodperc tört része alatt az autót. A tanulságos videót a cikkünk alján nézheted meg.

Könnyű kijátszani az autó biztonsági rendszerét

Tanulságos videót rögzített április 5-én az egyik fővárosi OMV benzinkút térfigyelő kamerája. A rendőrség által közzétett felvétel hűen tükrözi, hogy milyen könnyű kijátszani egy korszerű autó biztonsági rendszerét, ha a gazdája óvatlan. A fehér Renault gazdájától 70 millió forintnyi értéket raboltak el pillanatok alatt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kulcs nélküli indítás

Több mint húsz éve luxusautókban, elsőként a Mercedes S osztály kilencvenes évek végétől gyártott generációjában jelent meg, majd az autóipar szokásos rendje szerint egyre több tömegmodellbe is beépítették az úgynevezett keyless, vagyis kulcs nélküli nyitás és indítás rendszert – írja a Telex.

Veszélyes kényelmi funkció

Ez a kényelmi szolgáltatás feleslegessé teszi a hagyományos slusszkulcs használatát, hiszen a vele felszerelt autók gazdájának elég csupán a zsebében tartania a hagyományos slusszkulcsot helyettesítő indítókártyát. Amikor az autó közelébe lép, a kártyában található jeladó kommunikálni kezd az autó adóvevő egységével, az pedig oldja a központi zárat, illetve slusszkulcs behelyezése nélkül indíthatóvá válik a motor.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Olcsó eszközzel dolgoznak a tolvajok

A benzinkúti tolvajok nem használtak bonyolult módszert, és nem feltétlenül volt birtokukban a fehér Renault többszöri nyitásához és indításához szükséges kód sem. A művelethez elég volt csupán egy úgynevezett jammer, vagyis jelzavaró eszköz, illetve, ahogy a rendőrségi közleményben írták, blokkoló, amelynek rádiójele erősebb, mint az autóé és a kulcsé.

Azt hitte bezárta, pedig nem

Ha ilyen blokkoló eszközzel zavarták a rádiójelet, valószínűleg be sem záródott a fehér Renault ajtaja. Mivel az autó nyitva maradhatott, a tolvaj ellenállás nélkül emelte ki a 70 millió forint értékű valutával és befektetési arannyal megpakolt táskát a jobb első ülésről, majd bepattant az addig a háttérben várakozó Opel Merivába a társaihoz, és elhajtottak.

Gyorsan beszerezhető Kínából

Az egyszerű lopásokhoz szükséges jelzavaró kereskedelme évek óta széles körű. A kínai Aliexpresszen például több tucat különböző terméket kínálnak legfeljebb egy hónapos szállítási határidővel. Az alábbi képen látható kompakt méretű, mindössze 22 ezer forintért árusított általános rádiójel-zavaró berendezés forgalmazója például azt írja, hogy a termék a távolról manipulált mérlegekkel elkövetett csalások megelőzésére szolgál. Akár ilyen, vagy egy nagyobb hatósugarú eszközzel a legtöbb mai autó kommunikációja blokkolható – állítja a portál által megkérdezett szakértő.

Ilyen kütyüvel lehet kinyitni az autókat

Forrás: Aliexpress

Nyugtalanító eredmény

Az ADAC, vagyis a német autóklub évek óta rendszeresen teszteli az autók keyless rendszereit, és az idei vizsgálat ismét nyugtalanító eredményeket produkált. Ötszáz autótípus kulcs nélküli megoldásának sebezhetőségét ellenőrizték, és mindössze az autók öt százalékáról derült ki, hogy nem feltörhető a jelismétlős módszerrel. 

Modernebb rendszer

Az ADAC cikke kiemeli, hogy a 2018-tól fokozatosan bevezetett UWB, vagyis ulta-szélessávú digitális rádiótechnológiával működő következő generációs keyless rendszerek, és az ezekben lévő mikroszámítógépek képesek érzékelni az autó és a kulcs távolságát, ezért a jeltovábbítás módszerével nem lehet őket becsapni.

Nem minden autót lehet becsapni

Az UWB technológiával ellátott autók közt a Jaguar i-Pace, illetve E-Pace terepjárók, a Range Rover és Ranger Rover Sport éppúgy megtalálhatók, mint a Volkswagen mostani villanyautói, például az ID.3, az ID.4 vagy éppen a hagyományos Audi A3, a Seat Leon vagy éppen a Volkswagen Caddy. Védettnek számít a Mercedes, a BMW, továbbá a Genesis legújabb típusai, vagyis mint látjuk, egyelőre igen kevés autó, a forgalomban lévő autók többsége könnyen kinyitható, érdemes nagyon vigyázni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Itt a budapesti OMV-kúton készült videó

Kiemelt kép: részlet a fenti videóból

Exit mobile version