Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Valami gond van a 2-es metróval, az Örstől a Blaháig alig haladnak a szerelvények

Biztosan rengetegen tapasztalták, hogy a 2-es metró szombaton valahogy átment lassú járatba és feltűnően csigatempóban közlekedik. Nos, megvan a magyarázat: elszállt a méregdrága Siemens gyártmányú biztosítóberendezés, sőt, az Örs vezér terétől a Blaha Lujza térig még az ún. redundáns (tartalék második) rendszer is leállt. 

Kézi vezérlésre álltak át

Mivel műszaki hiba történt a 2-es metrón ezért ún. állomástávolságú közlekedésre álltak át és kézi vezetéssel, rádiós irányítással, lépésben haladnak a vonatok az Örs vezér tere és a Deák tér között – írják a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, ismertebb nevén a VEKE közösségi oldalán. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Teljesen bizonytalan

A Deák tér és Déli pu. között működik a rendszer. A kézi vezetést segítendő a BKV berendelt minden elérhető menetirányítót.  Mivel a BKV-sok maguk nem tudták megjavítani a rendszert, a Siemens emberei pedig hétvégén nem dolgoznak ezért a hiba kijavításának ideje teljesen bizonytalan, ugyanis a BKV nem rendelt 0-24-es műszaki ügyeletet a Siemenstől.

Nagy gáz lesz

Ha nem sikerül hétfő hajnalig a problémát megoldani, akkor a VEKE szerint gáz lesz, mert az állomástávolságú közlekedést hétköznapokon nem lehet megvalósítani, csak hétvégén fér bele, mert csak kb. fele kapacitást lehet így közlekedtetni. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Vakon irányítanak

Jelenleg úgy működik a 2-es metró, hogy minden vonatvezető rádión jelenti hogy éppen hol van, a menetirányító diszpécser pedig szintén rádión utasítja, hogy meddig mehet tovább. Látni viszont a vonatot nem látja, mivel a monitorok sötétek, azaz lényegében vakon irányít. 

Kimerítő módszer

A VEKE szerint ezt a haváriaüzemmódot rendszeresen gyakoroltatják a dolgozókkal, tehát tudják, mi a dolguk, a tapasztalat viszont az, hogy pszichikailag annyira kimerítő, hogy óránként kell a menetirányítókat váltani.

Előfordulnak hibák

Többen rögtön vészhelyzetről kezdtek értekezni, de a VEKE megnyugtat mindenkit: “Nem, ez nem vészhelyzet, senki sincs semmilyen veszélyben. Közlekedni lehet, csak korlátozásokkal, azaz a szolgáltatás alacsonyabb szintű, pont azért, mert a biztonság az első. De ettől még ez egy létező, engedélyezett, sőt kötelező és begyakorolt üzemmód, ami éppen azért létezik, mert mindig előfordulhatnak hibák. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Itt a VEKE teljes posztja

Kiemelt kép forrása BKK

Exit mobile version