Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Annyit késnek a MÁV nemzetközi járatai, hogy Ausztria jövő héttől levágja a magyar vonatokat a nemzetközi hálózatról

Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár adta hírül Facebook-oldalán, hogy az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat.

Levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról

„A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Nem várnak a vonatokra

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, ugyanis az a cél, hogy Ausztriában továbbra is pontosan járjanak a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.

Felfoghatatlan

„Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe” – folytatja Vitézy.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Megoldható feladat lett volna

A korábbi közlekedési államtitkár szerint ez a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött.

Következmények nélkül

„Úgy tűnik, ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál” – zárja posztját Vitézy.

Szégyen!

„Ezzel a szemét lépéssel a családomnak sok bosszúságot és nehézséget okoznak, sok más rendszeresen utazó közönséggel együtt. S z é g y e n, hogy ideáig juttatták az ország vasúti hálózatát. Rombolásból ismét kitűnően teljesített a kormány” – írta az egyik dühös kommentelő.

„Újabb szimbolikus lépés”

„Újabb szimbolikus lépés, ahogy szépen, lassan leválunk a nyugati kapcsolatainkról. Felkészül az Európai Unió. Az ÖBB nem fogja a márkáját lejáratni, a MÁV miatt. Eddig is csoda volt, hogy elengedték Budapestig a vonatokat” – fogalmazott egy másik hozzászóló.

Ide vezet a sietség

„Ha ezt az egészet nem két hét alatt kell megszervezni, valószínűleg jutott volna idő a menetrendmódosításra is. A vágányzár kezdete előtt négy nappal lett leütve a végleges forgalmi rend, hogy és hogy mely vágányokat kell kizárni az építési forgalom miatt” – fűzte hozzá egy utas.

Ideiglenes sebességkorlátozás

Ahogy írtunk róla, konfliktus bontakozott ki korábban a MÁV vezetése és a vasutat is felügyelő Lázár János között annak kapcsán, hogy a sínek elöregedése miatt a vasúttársaság ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon, egészen konkrétan Biatorbágy és Szárliget között. 

„Ne okoskodjanak!”

„A MÁV vezetői ne okoskodjanak és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését” – Lázár János ezekkel a szavakkal tette egyértelművé, hogy mit vár el az állami cégtől.

Kapkodott a MÁV

Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint ez egy olyan ultimátumszerű helyzetet hozott létre, amely következtében a MÁV kapkodva, minden erőforrást mozgósítva, a máskor megszokott felkészülési időt lerövidítve kezdte meg szeptember 18-án a pályajavítást az érintett szakaszon. Ez pedig azt jelentette, hogy az egyik vágány helyett pótlóbuszokat állítottak forgalomba Budapest és Tatabánya között. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció

Exit mobile version