Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Elstartolt az M3-as metróvonal meghosszabbítása – Káposztásmegyer helyett Dunakeszin lehetne a végállomás

Elkezdődhet az M3-as metróvonal káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezése. Tarlós István főpolgármester kezdeményezésére az elmúlt év novemberében a fővárost érintő ügyek közös előbbre vitele szándékával létrehozott – Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa egyetértett az M3-as metróvonal északi meghosszabbításának tervezési feladatainak az indításával. Ez jó hír, sokan nem állnának meg az építéssel Káposztásmegyernél.

Gyere az agglomeráció hírportáljához hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a kimagasló jutalékod! A részletekért kattints ide!

A főpolgármester támogatásával a Fővárosi Közgyűlés 2019. február 20-i döntésével a tervezési munkák megkezdéséhez nettó 1,2 Mrd Ft-t biztosított a fővárosi költségvetésben – írja a Budapest.hu

Ezt követően a BKK, valamint a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a VIKÖTI Mérnök Iroda Kft. közötti konzorcium által 2018 őszén megkötött – nettó 2,899 Mrd Ft értékű – keretmegállapodás alapján megkezdődött a feladatok lehívásának előkészítése.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A 2019. április 8-án megjelent írásbeli konzultációs felhívás alapján a most megrendelendő tervezési feladatok tartalmazzák az Újpest-Központ és Káposztásmegyer, Megyeri út közötti metróvonal engedélyezési terveit és a szükséges létesítési engedélyek megszerzését, az esetleges uniós támogatáshoz elengedhetetlenül szükséges részletes megvalósíthatósági tanulmányt, illetve a XV. kerületi Önkormányzat kérésének megfelelően, egy esetleges rákospalotai szárnyvonal kiépítési lehetőségének vizsgálatát.

A tervezési munka az írásbeli konzultációs eljárás lezárulta után, várhatóan 2019 nyarán kezdődhet.

120 milliárdba kerülhet

Korábban arról írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy az M3-as metró északi meghosszabbítása a tervezéssel és kivitelezéssel együtt mintegy 70-120 milliárd forintba kerülhet – mondta Wintermantel Zsolt Újpest polgármestere.

Fontos kapcsolódó cikk: A 3-as metró meghosszabbításának előkészítése már idén kezdődhetne

M3-as metró Dunakeszi központig

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a Metróért Egyesület facebookos oldalán nemrég feltűnt egy olyan poszt, amely az M3-as vonal Dunakesziig történő meghosszabbításának a lehetőségét mutatja be az alábbi térképpel.

Sok embernek lesz jó

Az M3-as vonal meghosszabbítása Újpesten, Rákospalotán és az észak-pesti agglomerációban: Dunakeszi, Vác, Fót és térségében 600 ezer ember életét tudná egyszerűbbé és közlekedés szempontjából gyorsabbá tenni.

Az alagút most sem csak Újpest-Központig tart, hanem majdnem az Árpád Üzletházig. A bővítésnek köszönhetően 4 új megállóval lenne hosszabb az M3-as metró vonala. A végállomás a Külső Szilágyi út és a Megyeri út torkolatánál lenne, ahol egy nagy beruházással intermodális csomópont is épülhetne.

Irány Dunakeszi!

A Facebookon megjelent elképzelés szerint két irányban mehetne tovább Dunakeszi felé a metró. Az egyik az Aquaword felé vezetne, a másik pedig egy nagy ívű kanyarral Dunakeszi-Dél felé venné az irányt.

Az elképzelésről a poszt alatt megoszlanak a vélemények. Egyesek azt írják: „Néhányan egy kicsit telhetetlenek. Végre szándék mutatkozik a metró meghosszabbítására, egyesek máris annak Dunakesziig történő meghosszabbításáról beszelnek”.

Egy másik hozzászóló azt írja: „Sajnos mindez bődületesen messze van. A Megyeri útig sem fog soha eljutni, de jó, ha van vita. Szerintem az A-változat nagyobb területet tudna lefedni, nem mellesleg magánpénzt is sokkal jobban tudna felszívni, mert az ipari parkból és az Aquaworldtől lehetne hozzájárulást kérni, ami már közelebb hozhatná a megvalósítást. Mindenesetre fontos lenne elérni Dunakeszit, mivel nagyon sokan ingáznak onnan is a városba.”

Az érdi polgármester mindenkit beelőzött

A metróvonalak és az elővárosi vonalak kiterjesztésében nagyon is van logika, hiszen ahogy korábban a portálunknak adott exkluzív interjújában az érdi polgármester, T. Mészáros András elmondta, már bő egy évtizeddel ezelőtt azt szorgalmazták, hogy az M4-es metrót földfelszíni pályán vigyék ki Érdig, ott pedig építsenek egy nagy P+R parkolót. Pénzhiány miatt eddig ez nem valósult meg.

Feszül az egyre inkább Budapestté váló agglomeráció

Azt mindenki érzi és tudja, hogy az egyre inkább Budapest részévé váló agglomerációban élő milliónyi ember életén egy professzionálisan megtervezett, jó minőségű szolgáltatást nyújtó, kötött pályás közlekedési hálózattal lehetne segíteni, így nagyon valószínű, hogy Budapest környékének más részein is hamarosan felbukkannak hasonló fejlesztési ötletek.

Érd a fiatalok városa, nagyszerű lehetőségekkel – exkluzív interjú T. Mészáros András polgármesterrel

Kiemelt kép: Az M3-as metró megújult északi szakaszának átadásakor készült – Fotó: Budapest.hu

Exit mobile version