Site icon BudaPestkörnyéke.hu

Ezen tutira kiakadnak a sofőrök: az elektromos autók vezetéséhez is új jogsi kellhet

A Magyar Autóklub (MAK) felhívja a figyelmet az Európai Parlamentben (EP) zajló, vezetői engedélyek irányelveinek felülvizsgálatával kapcsolatos zöldpárti javaslatok terheire és veszélyeire.

A B kategória felosztása

Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottsága (TRAN) a Bizottság elnökét, Karima Dellit (Zöldek, FRA) jelölte ki a felülvizsgálat javaslatainak elkészítésére. Karima tervezetében előirányozza a B kategória felosztását, mely szerint egy új B+ kategóriával lehetne csak 1,8 t össztömeg feletti járműveket vezetni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Az elektromos autókhoz is új jogsi kellene

Így a közlekedésbiztonságot elősegítő járműbiztonsági rendszerekkel, valamint az akkumulátorok okozta súlynövekedés miatt a járműasszisztens rendszerekkel felszerelt új típusokat, illetve az elektromos autók nagy részét csak komoly anyagi és időráfordítással, új jogosítvány megszerzésével vezethetnénk.

Hirdetés

Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!

 

 

 

 

 

21 év felett

A tervezet szerint a B+ kategória megszerzésére kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, valamint 21 év felett lenne lehetőség. A szeptemberi szakbizottsági ülésen a képviselőcsoportok nem támogatták a javaslatok egy részét, Karima Delli szilárdan védelmezte elképzeléseit.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

B-kategóriás jogsival maximum 110 km/h-val lehetne menni

A sima B-kategóriás jogsival mindössze110 km/h lenne a maximális megengedett sebesség az autópályákon és a vezethető gépjárművek nem lehetnek nehezebbek 1,8 tonnánál, vagyis egy terepjárót nem vezethetnének.

B+-kategóriás jogsival 110 km/h-nál gyorsabban is lehetne közlekedni

Nagyobb autó irányításához, 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez, például egy X5-ös BMW-hez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező.

Ezt mondja a MAK

A MAK a bizottsági szavazás előtt levélben fordult a TRAN Szakbizottság magyar EP képviselőihez és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, a személygépkocsival dolgozókra, és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.

Lázár János szerint kellene a módosítás

Júliusban Lázár János építési és közlekedési miniszter is beszélt arról, hogy szerinte a KRESZ felülvizsgálatára lenne szükség és a B kategóriás jogosítvány megszerzésének feltételeit is felül kell vizsgálni.

Gyorshajtás a legnagyobb baj

A miniszter szerint Magyarországon a balesetek döntő többségét a gyorshajtás okozza. Szerinte a magyar autópark állapota és a sofőrök képességei, felkészültsége is hagy kivánnivalót maga után. Ezzel bizonyára arra gondolt, hogy a jelenlegi B-kategóriás gyakorlati képzés nem alkalmas ara, hogy beengedjék a forgalomba a frissjogsis sofőröket.

Szélhámos autósiskolák

Többször írtunk arról, hogy sok autósiskolában nagyon lazán kezelik az autósok felkészítését. Gyakran még autópályára sem viszik ki a sofőröket, így sokan úgy kapnak jogsit, hogy semmilyen gyakorlatuk nincs nagysebesség mellett, nem tudnak biztonságosan sávot váltani vagy előzni.

Több lehetőség

Nagy kérdés, hogy mi az igazán jó módszer: ketté bontani a B-kategóriát, csinálni egy könnyített és egy nehezített vizsgát, vagy megreformálni a gépjárművezető-képzést? Esetleg az amerikai módszer szerint egy könnyített vizsga után bárki volánhoz ülhetne, a közlekedési rendszert sokkal hülyebiztosabbá kellene alakítani, vagyis mindent, mindenhová ki kellene írni, például a stoptáblák alá, hogy „állj meg” a szabálykövető magatartáshoz pedig drákói büntetésekkel hozzá kellene szoktatni a társadalmat. Nemsokára eldől, melyik irányba halad Európa. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció

Exit mobile version