Elindult a Budapesti Atlétikai Stadion építése, a projekt most ért oda, hogy Észak-Csepelen a VITUKI-székházat le kell bontani. Ezt robbantással oldják meg, ma délután fog összedőlni a toronyház. A robbantás több busz és HÉV járat közlekedését is érinti. Délután mindenképpen gyere vissza az oldalunkra, mert élőben számolunk be az eseményről itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon. FRISSÍTÉS: Lerombolták a tornyot, az akcióról készült videót a cikkünk alján lehet elérni!
Atlétikai stadion lesz a helyén
A 2023. évi atlétikai világbajnokságra megépülő Nemzeti Atlétikai Stadion kivitelezésével összefüggésben robbantásos technológiával bontják el a VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Tudományos Kutató Központ toronyházát december 10-én.
15 perces lezárás lesz a környéken
A legfrissebb információk szerint a lezárás csütörtökön 13:50-14:05 között lesz, a HÉV várhatóan nem áll le, hanem folyamatosan közlekedik, azonban a pótlóbuszok közlekedésében néhány perces akadályoztatás várható – írja a BKK.
Itt lesz a robbantás
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nem lesz HÉV a Kvassay végállomáson
A robbantás miatti forgalomkorlátozás idején a HÉV-ek nem tartózkodhatnak a Kvassay ideiglenes végállomáson, és a pótlóbuszok sem indulhatnak vagy léphetnek be a lezárt körzetbe, csak az eseményt követően.
Kerülőutak
A forgalomkorlátozás pontos időtartama jelenleg nem ismert, ezért biztos kerülőútvonalként a Boráros tértől Pesterzsébet, Baross utcáig a 23-as és a 223M, onnan pedig a Csepel felé közlekedő 35-ös, 36-os és 148-as buszok használatát javasoljuk.
Ilyen lesz az atlétikai stadion
150 milliárdnál is többe kerül
A közbeszerzési eljárás hivatalos eredménye szerint a sportkomplexumot áfa nélkül mintegy 150 milliárd forintból építhetik meg. A fejlesztési területen a Rákóczi hídtól a Kvassay zsilipig, valamint az új Kábelhídon át egészen Észak-Csepelig új árvízi védmű, part menti gyalogos sétányok, kerékpáros utak, valamint hajóállomások is készülnek.
Kényelmesen át lehet majd bringázni Csepelre
A fejlesztéssel megvalósul a teljes pesti rakpart északi és déli területeinek gyalogos, kerékpáros és vízi összeköttetése egészen a Csepel-szigetig.
Sportközpont lesz
A jelenlegi tervezési területet érintő városrendezési tervek módosításával a Duna felőli látványfolyosó arculata megváltozik. A volt ipari funkciók és a korábban tervjavaslatként megfogalmazott magas beépítésű lakóparkok, irodaházak látványa helyett alacsony beépítésű, sport és rekreációs funkciók jönnek létre – írja a Porfolió.
1976-ban épült a VITUKI-székház
A kivitelezési munka előkészítése során felmérték az 1976-ban épült VITUKI toronyházának állapotát is, amely a jelenlegi állapotában tovább nem hasznosítható, így műszaki-gazdasági okokból szükségessé vált annak bontása.
Rákóczi híd felé fog dőlni
A hierarchikus bontási technológia helyett a jelentős időmegtakarítást eredményező robbantásos technológiát választották, melynek engedélyeztetése lezajlott. Az elbontás során a toronyépületet a Rákóczi híd felé, a hosszabbik oldalával párhuzamosan döntik el. Az épületegyüttes 1864 négyzetméteres „lepényépületét” hagyományos technológiával bontják el.
Ez is érdekelhet:
- Ultramodern, látványos városközpont épül a Csepel-sziget jelenleg lepattant északi csücskénél
- Elfogadja a főpolgármester feltételeit a kormány, lesz új atlétikai stadion Csepelen
- 50 milliárdot kap egészségügyi fejlesztésre Budapest az atlétikai világbajnokságért cserébe
Ha kíváncsi vagy arra, hogyan dőlt össze a torony, akkor kattints ide és nézd meg a videókat, fotókat!
Kiemelt kép: VITUKI-torony – Forrás: Google StreetView