Elindult a Budapesti Atlétikai Stadion építése, a projekt most ért oda, hogy Észak-Csepelen a VITUKI-székházat le kell bontani. Ezt robbantással oldják meg, ma délután fog összedőlni a toronyház. A robbantás több busz és HÉV járat közlekedését is érinti. Délután mindenképpen gyere vissza az oldalunkra, mert élőben számolunk be az eseményről itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon. FRISSÍTÉS: Lerombolták a tornyot, az akcióról készült videót a cikkünk alján lehet elérni!

Atlétikai stadion lesz a helyén

A 2023. évi atlétikai világbajnokságra megépülő Nemzeti Atlétikai Stadion kivitelezésével összefüggésben robbantásos technológiával bontják el a VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Tudományos Kutató Központ toronyházát december 10-én.

15 perces lezárás lesz a környéken

A legfrissebb információk szerint a lezárás csütörtökön 13:50-14:05 között lesz, a HÉV várhatóan nem áll le, hanem folyamatosan közlekedik, azonban a pótlóbuszok közlekedésében néhány perces akadályoztatás várható – írja a BKK.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Itt lesz a robbantás

Nem lesz HÉV a Kvassay végállomáson

A robbantás miatti forgalomkorlátozás idején a HÉV-ek nem tartózkodhatnak a Kvassay ideiglenes végállomáson, és a pótlóbuszok sem indulhatnak vagy léphetnek be a lezárt körzetbe, csak az eseményt követően.

Kerülőutak

A forgalomkorlátozás pontos időtartama jelenleg nem ismert, ezért biztos kerülőútvonalként a Boráros tértől Pesterzsébet, Baross utcáig a 23-as és a 223M, onnan pedig a Csepel felé közlekedő 35-ös, 36-os és 148-as buszok használatát javasoljuk.

Ilyen lesz az atlétikai stadion

150 milliárdnál is többe kerül

A közbeszerzési eljárás hivatalos eredménye szerint a sportkomplexumot áfa nélkül mintegy 150 milliárd forintból építhetik meg. A fejlesztési területen a Rákóczi hídtól a Kvassay zsilipig, valamint az új Kábelhídon át egészen Észak-Csepelig új árvízi védmű, part menti gyalogos sétányok, kerékpáros utak, valamint hajóállomások is készülnek.

Kényelmesen át lehet majd bringázni Csepelre

A fejlesztéssel megvalósul a teljes pesti rakpart északi és déli területeinek gyalogos, kerékpáros és vízi összeköttetése egészen a Csepel-szigetig.

Sportközpont lesz

A jelenlegi tervezési területet érintő városrendezési tervek módosításával a Duna felőli látványfolyosó arculata megváltozik. A volt ipari funkciók és a korábban tervjavaslatként megfogalmazott magas beépítésű lakóparkok, irodaházak látványa helyett alacsony beépítésű, sport és rekreációs funkciók jönnek létre – írja a Porfolió.

1976-ban épült a VITUKI-székház

A kivitelezési munka előkészítése során felmérték az 1976-ban épült VITUKI toronyházának állapotát is, amely a jelenlegi állapotában tovább nem hasznosítható, így műszaki-gazdasági okokból szükségessé vált annak bontása. 

Rákóczi híd felé fog dőlni

A hierarchikus bontási technológia helyett a jelentős időmegtakarítást eredményező robbantásos technológiát választották, melynek engedélyeztetése lezajlott. Az elbontás során a toronyépületet a Rákóczi híd felé, a hosszabbik oldalával párhuzamosan döntik el. Az épületegyüttes 1864 négyzetméteres „lepényépületét” hagyományos technológiával bontják el. 

Ez is érdekelhet:

Ha kíváncsi vagy arra, hogyan dőlt össze a torony, akkor kattints ide és nézd meg a videókat, fotókat!

Kiemelt kép: VITUKI-torony – Forrás: Google StreetView